טוהר נעים בכנסת, קרדיט פרטי
טוהר נעים בכנסת, קרדיט פרטי

אחרי שנגמל והשתקם, טוהר נעים נלחם נגד הסגירה של אל-סם

נעים, תושב העיר שנגמל והשתקם בעזרת סניף אל-סם ברעננה, היה חלק מנציגות של העמותה שהופיעה בפני וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. "סיפרתי בוועדה על חשיבותו של הטיפול באל-סם בשיקום שלי", אומר נעים, "יצאתי אופטימי מהדיון"

פורסם בתאריך: 27.11.18 10:39

אתמול, יום שני, בשעות הבוקר, הגיעו נציגים של עמותת אל-סם לדיון מיוחד בכנסת בוועדת הרווחה, במטרה למנוע את סגירתה של העמותה. בין נציגי העמותה היה גם טוהר נעים, שהתראיין בעבר לצומת השרון על עברו כמכור לסמים שטופל ב"אל-סם רעננה" ונלחם כבר מספר ימים בחזית התקשורתית כנגד איום הסגירה המרחף מעל העמותה בכלל וסניפה ברעננה בפרט.

בדיון, שהתקיים במעמד חבר הכנסת ויו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אלי אלאלוף, דנו חברי הועדה ועמותת אל-סם בעתידה של העמותה. בשיחה עם צומת השרון, סיפר תושב רעננה טוהר נעים, כי יצא מהדיון מלא באופטימיות לגבי עתידה של העמותה. "חברי הכנסת הנוכחים בוועדה היו לטובתנו", סיפר נעים, "היה לוועדה היום אימפקט מעולה. סיפרתי בדיון בוועדה על חשיבותו של הטיפול באל-סם והחלק הגדול שהיה לו בשיקום שלי ובחשיבות הטיפול שהוא נותן להורי המשתקמים. ח"כ אלי אלאלוף ישלח מכתב לשר הרווחה בו הוא מביע את התנגדותו לכך שהטיפול יעבור לשלטון המקומי ולסגירת עמותת אל-סם. בנוסף, העמותה כבר קיבלה הארכה של חצי שנה להמשך ההתקשרות שלה עם משרד הרווחה. אנחנו נגיע ביום רביעי הקרוב שוב לכנסת לוועדת הסמים והאלכוהול בראשותה של ח"כ תמר זנדברג. סך הכל, יצאנו עם הרגשה טובה וקיבלנו רוח גבית מהנוכחים בוועדה לגבי נחיצות עמותת אל סם ונעשה את הפעולות הנדרשות כדי שהעמותה תישאר פתוחה".

סניף אל-סם רעננה, קרדיט: גוגל מפס https://goo.gl/JLAQAP

סניף אל-סם רעננה, קרדיט: גוגל מפס https://goo.gl/JLAQAP

בתחילת חודש נובמבר נמסר לעמותת אל-סם מטעם משרד הרווחה כי הסכם ההתקשרות ביניהם ייפסק בסוף חודש דצמבר, והטיפול במכורים יעבור לאגפי הרווחה ברשויות המקומיות. העמותה יצאה למאבק דרך כלי התקשורת והרשתות החברתיות בכדי להמשיך את חוזה ההתקשרות ולמנוע את סגירתה. ביום שישי האחרון נודע לעמותה כי משרד הרווחה החליט להאריך את החוזה איתה עד סוף חודש יוני 2019, אך מבחינתה מדובר רק בדחיית הקץ בשישה חודשים. בין סניפי העמותה העתידיים להיסגר נמצא גם סניף "אל-סם רעננה" הותיק, שפועל מעל עשרים שנה בעיר וטיפל בשנה האחרונה בכ-40 בני נוער וצעירים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר