חיים ברוידא צילום עזרא לוי
חיים ברוידא צילום עזרא לוי

"אנחנו שמחים על הגישה החיובית של ראש העיר". ברוידא הבטיח לתושבי נווה זמר לפעול להזזת האנטנות

בצל מאבק עיקש מצד התושבים, התחייב ראש העיר בפגישה עם ועד נווה זמר ופעילי מחאת האנטנות לפעול להזזת האנטנות המתוכננות לקום בכניסה לשכונה. מאחר וההיתר כבר ניתן, ביטולו עלול להוביל לקנס של מאות אלפי שקלים, אותו הבטיחה העירייה לשלם

פורסם בתאריך: 7.3.19 14:14

בפגישה שהתקיימה אמש (רביעי) בין ועד שכונת נווה זמר, פעילי מחאת האנטנות, וראש עיריית רעננה חיים ברוידא, התחייב ברוידא לפעול להזזת האנטנות שתוכננו לקום בכניסה לשכונה, בסמוך לספורטק, למקום אחר.

מחאת האנטנות החלה בסוף חודש פברואר, כאשר התושבים גילו כי החלו עבודות תשתית בצומת הרחובות הנשיאים-ויצמן להקמת שתי אנטנות סלולריות כפולות של חברת סלקום. זאת בסמוך לגן משחקים ומאות מטרים ספורים מבית הספר היסודי שעתיד לקום בשכונה. בתגובה, חתמו מאות מהתושבים על עצומה כנגד הקמת אנטנות, גייסו אלפי שקלים למאבק משפטי והזמינו יועץ מומחה מטעמם, שיבדוק את הסכנות באנטנות הסלולריות המתוכננות. יש לציין כי בתחילה נמסר מהעירייה כי ניתן היתר לאנטנות כחוק ואין מניעה בטיחותית בהקמתן.

אנטנה סלולרית. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אנטנה סלולרית. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"אמש התקיימה פגישה עם ראש העיר חיים ברוידא, ומנכ"ל העירייה, אריאל הילדסהיימר, חברי וועד שכונת נווה זמר ונציגי המאבק באנטנות הסלולריות שמתוכננות לקום בסמוך לספורטק, בכניסה לשכונה", אמרה חברת וועד השכונה לצומת השרון, "בפגישה השתתף גם רם דישון, מומחה בעל שם לאנטנות סלולריות, שהגיע ביוזמת התושבים לתת את דעתו על הנושא. ראש העיר הודיע כי העירייה בעיצומו של תהליך לביטול הקמת האנטנה, למרות שהדבר כרוך בקנס של מאות אלפי שקלים מאחר וכבר קיים היתר שניתן לפני כשנה. ראש העיר הצהיר שהעירייה מוכנה לשלם את הקנס והוסיף כי אם קיים צל של חשש לבריאותם של ילדינו והתושבים – הוא ילחם כדי לבטל את ההיתר, ויישא בתוצאות".

אם ההיתר כבר ניתן, איך הוא יכול לבטל אותו?
"הוא יפעל בפרוצדורה המקובלת בנושא. צריך לקחת בחשבון כי ביטול אישור ההיתר כפוף לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ויש סיכוי שחברת הסלולר שקיבלה את ההיתר תגיש עתירה לבג"ץ. אבל בכל מקרה ראש העיר אמר כי כבר הקפיא את העבודות במקום. המשך הדיון של העירייה בנושא יהיה מול סלקום בשבוע הבא. התרשמנו כי העירייה מחויבת לתושבים, קשובה למצוקות שלהם ומעוניינת בטובת השכונה".

"לדברי המומחה רם דישון שהגיע לפגישה, אנטנות סלולריות בקרבת ילדים גורמות לכאבי ראש חזקים", מוסיפה אחת מחברות הוועד, "זהו ממצא שכבר הוכח במספר מוקדים בארץ. דבריו של המומחה חיזקו את עמדת ראש העיר שצריך להזיז את האנטנות ולא למקמן בכניסה לשכונה, בסמוך לבית ספר יסודי עתידי וגן משחקים. אנחנו שמחים על הגישה החיובית של ראש העיר,על האיכפתיות והנגישות ועל רצונו לעזור לתושבי השכונה".

מטעם ראש העיר חיים ברוידא נמסר: "ברגע שנודע לראש העיר באמצעות בקשה של חברת סלקום כבר לפני שבוע וחצי עוד לפני תחילת המחאה, להתחיל בעבודות של הכשרת אנטנה הוא ביקש ממהנדס העיר שלא לאשר את הבקשה. הכוונה לפנות לחברת הסלולר ולבקש להעתיק את האנטנה לאזור המרוחק מאזור מגורים. אנחנו בודקים את המשמעויות של ביטול ההיתר שהתקבל בקדנציה הקודמת"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר