ישיבת מועצת העיר רעננה
ישיבת מועצת העיר רעננה

(וידאו) | אחרי שלושים שנה, פרי נתיב נפרדה מעיריית רעננה

בישיבת המועצה אמש, נפרדו חברי המועצה מסמנכ"לית העירייה, ואפילו ראש העיר לשעבר נחום חופרי הגיע לברך. וגם: "חוק חנייה לתושבים" עבר ברוב קולות ודיון סוער התקיים בעניין הנת"צ

פורסם בתאריך: 4.4.19 10:42

בישיבת המועצה שהתקיימה אמש בבית יד לבנים, נפרדה סמנכ"לית העירייה לשעבר פרי נתיב, שכיהנה במספר תפקידים בכירים בעירייה במשך שלושים שנה, מחברי המועצה ומעיריית רעננה. החלק הראשון של הישיבה הוקדש לפרידה מנתיב, כאשר מספר חברי מועצה ועובדי עירייה נשאו דברים, ביניהם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא.

"עברתי כברת דרך ארוכה עם פרי נתיב", אמר ברוידא, "של עליות, ירידות, אך בסופו של דבר פרי היא אחד מעמודי התווך של עיריית רעננה. מי שהביא את ההגדרה של פנינת השרון זוהי פרי נתיב. יש לה לויאלות בלתי מסויגת לכל האנשים שהיא עבדה מולם. אף אחד לא אוהב פרידות, אבל היא החליטה שאחרי כל כך הרבה שנים היא רוצה לפרוש. תודה רבה על כל מעשייך ברעננה, שמך ייזכר לשנים רבות. אולי עוד בחייך נקרא לרחוב על שמך".

"שותפיי לדרך, תודה על האמון החברות והקשרים הנהדרים שנרקמו בינינו לאורך הדרך", אמרה נתיב, "אתם חלק חשוב מעולמי ותמיד תישארו כך. גם עכשיו, כשסיימתי את עבודתי, בין אם אהיה בעירייה או מחוצה לה. אתם הייתם ותמיד תישארו בלבי".

בין אלה שהגיעו לחלוק לסמנכ"לית העירייה לשעבר כבוד, היה גם נחום חופרי, ראש עיריית רעננה לשעבר. שעבד לצד נתיב במהלך כהונתו.

נחום חופרי בישיבת המועצה.

נחום חופרי בישיבת המועצה.

בהמשך הישיבה, בהתאם לסדר היום, עלו שתי שאילתות של סיעת מרצ. חברי הסיעה ביקשו לשאול האם יועץ התנועה שמסייע לעירייה בגיבוש תכנית חדשה לנת"צ, האדריכל אלי פירשט, מקבל תשלום עבור עבודתו. חברי הסיעה נענו מצד ברוידא ומנכ"ל העירייה אריאל הילדסהיימר כי פירשט עושה זאת בהתנדבות מלאה. בסיעה ביקשו לשאול האם פירשט מספק אחריות מקצועית על הייעוץ שלו, הם נענו מצד הילדסהיימר בחיוב.

השאילתא השנייה הייתה בנושא מכרז בית הקפה בפארק. חברי סיעת מרצ טענו כי אין מענה מספק בשבתות מצד הזכיין מבחינת גיוון התפריט ומקומות הישיבה, וביקשו לדעת האם הזכיין פועל לפי החוזה. ראש העיר השיב בחיוב, ואמר כי על פי החוזה לקבלן יש "זמן התארגנות" החל מפתיחת הקפה כדי לספק מענה בשבתות, והמנכ"ל הוסיף כי החל מחודש מאי תוצב גם "פוד טראק" בפארק.

מרצ העלתה בשנית את נושא הנת"צ. יו"ר הסיעה, רונית וינטראוב, טענה כי מצב הנת"צ כיום אפוף באי בהירות, וביקשה להעלות לסדר היום את מצב הפרויקט בעיר, ולספק לציבור הסבר מקיף ומקצועי מטעם אגף ההנדסה על נתוני הפרויקט, ולספר מה המשמעויות של עצירת הנת"צ והפרת ההסכם עם משרד התחבורה.

מנכ"ל העירייה השיב כי הנהגת העיר מקיימת דיונים בנושא הנת"צ ומבקשת ללמוד את הנושא לעומקו, וכי בהמשך, לאחר גיבוש עבודת המטה הראשונית, תציג ההנהגה את התכנית בפני המועצה. המועצה הצביעה נגד ההצעה ל מרצ להעלות את הנושא לסדר היום.

בהמשך הישיבה הצביעה המועצה על "חוק חנייה לתושבים" – תיקון לחוק עזר, שנחשף כאן לראשונה, שמטרתו להפסיק את התופעה במסגרתה אלפי תושבי חוץ בעלי תו תושב, תופסים מקומות חנייה פנויים בעיר ללא תשלום.

על פי התיקון לחוק העזר, יופקו עשרות אלפי תווי חנייה חדשים לכל תושבי רעננה. יהיה ניתן להזמינם באינטרנט, ולאסוף אותם מנקודות חלוקה ברחבי העיר. עבור כל תו חנייה, ישלם כל תושב 25 שקלים, מחיר עלות לטענת העירייה, ואת אותו הסכום כדי לחדש את התו בחלוף שלוש שנים. תושבים יקבלו תו עבור כל רכב בבעלותם, גם עבור רכב חברה.

רוב המועצה הצביעה בעד החוק, כאשר רק סיעת מרצ הצביעה נגד, וטענה כי היא לא נגד החוק אלא נגד לקחת תשלום מתושבים עבור ההנפקה.

בהמשך, המועצה הצביעה פה אחד על המלצות ועדת התמיכות (מלבד הסעיף שכולל בתוכו את בתי הכנסת, בשל המחלוקת על בית כנסת "ישורון", מרצ הצביעה נגד) ועל מתן תרומות לספורטאי ספיישל אולימפיקס, עמותת איל"ן ומרכז נפגעות ונפגעי תקיפה מינית בשרון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר