הפגנה נגד קיום מצעד הגאווה ליד בניין העירייה. צילום יורם סילברמן
הפגנה נגד קיום מצעד הגאווה ליד בניין העירייה. צילום יורם סילברמן

צפו: מפגין התעמת עם המשטרה בהפגנה נגד מצעד הגאווה

מעל מאה מפגינים המשתייכים לציבור הדתי, ביניהם רבנים וחברי מועצה, הפגינו נגד קיום המצעד ברחוב אחוזה. מולם הפגינו מספר תומכים במצעד. בין הקבוצות התפתחו עימותים מילוליים, המשטרה עיכבה שני מפגינים לחקירה

פורסם בתאריך: 14.6.19 13:08

עדכון אחרון: 17.6.19 19:00

מעל מאה מפגינים התאספו ביום שישי האחרון מול בניין העירייה, במטרה למחות על קיום מצעד הגאווה הראשון ברעננה, שיתקיים מחר ברחוב אחוזה. ההפגנה אושרה ואובטחה על ידי כוחות המשטרה. בין המפגינים, המשתייכים לציבור הדתי בעיר, נכחו גם רבנים, מנהיגי קהילות וחברי מועצה.

לאחר תחילת ההפגנה נגד המצעד, שעברה ברובה ללא אירועים מיוחדים, התאספו מעבר לכביש מספר מפגינים שהביעו תמיכה במצעד, חלקם באמצעות שלטים הנושאים כיתוב "ואהבת לרעך כמוך". בעקבות כך, החלו עימותים מילוליים בין מספר מפגינים משני הצדדים, כאשר השיא היה כשאחד מהמפגינים התעמת עם כוחות המשטרה שהיו במקום. המשטרה מסרה כי בעקבות הפרעות סדר, שני מפגינים עוכבו לחקירה ושוחררו באותו היום.

"בהתחלה לא הגעתי כדי להפגין כנגד, רציתי רק לבוא ולראות את ההפגנה מול בניין העירייה", מספר ארי רווה, ממארגני המצעד שנכח בהפגנת התמיכה ביום שישי האחרון, "המפגינים החלו לדבר כנגד המצעד. היינו מעבר לכביש עם שלטים בעד המצעד. הייתה משטרה בשני הצדדים של הכביש. מישהו מהצד השני רץ על דעת עצמו לעברנו, השוטרים היו מאוד זריזים, פעלו מהר ולקחו אותו לצד. הדבר שהכי כאב לי בהפגנת נגד זה כל הילדים שנמצאים בישיבות והם בעצמם בארון, ושלחו אותם להפגין בשל משהו שהוא לכאורה לא בסדר, אבל הם בעצמם כאלה. המטרה של המצעד בסופו של דבר, היא שכל אדם באשר הוא יוכל להיות עצמו. המצעד הוא לא מטעמים אנטי דתיים, זה לא דתיים נגד חילוניים, המטרה היא שכל אחד באשר הוא ירגיש בנוח בעורו שלו".

"זוהי הפגנה לגיטימית שמבטאת את ההרגשה הפנימית של תושבים שומרי מסורת ודתיים ברעננה", אמר חבר המועצה עו"ד אלי אלוש שהצטרף להפגנה כנגד המצעד, "שמתנגדים להפרת הסטטוס קוו שיגרור מצעד הגאווה. הפגנה שקטה ומכובדת".

"אנחנו באנו לכאן כדי להפגין על הזכויות שלנו", הוסיף אחד המפגינים נגד המצעד, הרב שבתי יגב, "אני רב קהילת בני הישיבות ברעננה, ולפני שנה עשינו הכנסת ספר תורה ורצינו לעשות תהלוכה קטנה ברחוב אחוזה כי זה היה מסלול לבית הכנסת, ובמשטרה הבהירו לנו שלא יקום ולא יהיה, שאת אחוזה לא סוגרים. הבנו שהחיים הציבוריים לא יכולים להיפגע. עכשיו מתברר שבגלל שרוצים להביע תמיכה בקהילה שברעננה אין הרבה אנשים שמשתייכים לה, הולכים לפגוע בחיים הציבורים שלנו בשביל יוזמה של שני תיכוניסטים. אבל כאשר עושים תהלוכה לספר תורה, אז לא יקום ולא יהיה. אפשר לעשות את זה את המצעד במקומות אחרים, בפארק רעננה, בחניון ברחבי העיר, לא צריך לסגור בשביל זה לסגור את רחוב אחוזה".

"באנו למחות כנגד הכפיה והפרובוקציה שמתוכננת ביום שלישי", אמרה רחלי גינזבורג זיידי, אחת המפגינות נגד המצעד, "המצעד מקומם ומכעיס חלק גדול מהאוכלוסיה גם הדתיים וגם החילונים. אנחנו לא מעוניינים שיכפו עלינו את האג'נדה והחשיבה הכביכול מתקדמת שלהם. יש לנו תורה אחת ולפיה אנחנו הולכים. בתור אחת שמעורה ברשתות החברתיות , אני רואה חוסר סבלנות והתגרות תמידית באוכלוסיה הדתית בעיר מצד אלו שמטיפים לשיוון וקבלת האחר, המצעד הוא בעל אג'נדה פוליטית שנלחמת בתורת ישראל ובהחלט לא מתאימה לרחוב בישראל ובטח לא ברעננה".

הפגנה נגד קיום המצעד הגאווה. קרדיט: רחלי גינזבורג זיידי

הפגנה נגד קיום המצעד הגאווה. קרדיט: רחלי גינזבורג זיידי

נזכיר כי זו לא ההפגנה הראשונה שהתרחשה בעקבות קיום המצעד. אמש הפגינו מספר בני נוער בצומת הרחובות קלאוזנר ואחוזה, כאשר אחד מהם, קטין בן 14, אף עוכב למשטרה בעקבות ההפגנה.

ממארגני מצעד הגאווה נמסר: "הדבר הזה רק מחזק אותנו, מוכיח לנו שכן צריך לקרות המצעד הזה. יש אנשים בציבור הרענני שלא רוצים להיות חלק מהשיח שאנחנו רוצים לייצר. שיח על שוויון זכויות, שמטיף לאהבה וקבלת האחר. הם טוענים שיש רק משפחה נורמטיבית אחת, אבא ואמא, ואנחנו לא מקבלים את זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תומכת בגאים

    למה לא צילמתם את הצד השני שהיה כל כך מאופק ומתורבת? להיות עם חוםשי בארצינו….וכיבדת את רעך כמוך….

  2. המפגין

    כותרת שגויה : מפגין לא התעמת אלה ביקש להרחיק את המתגרים בהפגנה מאושרת . והורחק בכוח על ידי המשטרה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר