בנייני וילה רמה ברעננה, סולל בונה
בנייני וילה רמה ברעננה, סולל בונה

האם המתחמים המיתולוגים של רעננה ייהרסו במסגרת פרויקט פינוי-בינוי?

ראש העירייה חיים ברוידא ובכירים בעירייה נפגשו בשבועות האחרונים עם בעלי הנכסים במתחמי וילה רמה וסולל בונה, במטרה להניע קדימה תהליך של פינוי-בינוי

פורסם בתאריך: 1.7.19 15:28

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ובכירים באגף ההנדסה בעירייה, נפגשו בשבועות האחרונים עם בעלי הנכסים של מתחמי "וילה רמה" ו-"סולל בונה" שנמצאים באזור התעשייה בעיר, במטרה לקדם באותם המתחמים פרויקטים של פינוי בינוי. כזכור, גם "וילה רמה" וגם "סולל בונה" עומדים בפני סכנת סגירה בשל ליקויים חמורים בתחום כיבוי האש, בין היתר בשל היעדר מערכת כיבוי מרכזית וספרינקלרים.

בנייני וילה רמה ברעננה

בנייני וילה רמה ברעננה

למרות הפגישות והמאמצים מצד העירייה, נציגי הסוחרים לא משדרים אופטימיות. "ישבנו עם ראש העיר כבר פעמיים ובכנות, לא נראה לי שזה ייצא לפועל", אומר הרצל נורי, יו"ר ועד הבניין "סולל בונה", "זה בניין בבעלויות פרטיות, של 120 עסקים שונים בבעלות של 90 בעלים שונים. לפני כמה שנים כבר ניסינו לעשות מהלך בסגנון הזה, רק של תמ"א ולא של פינוי בינוי. זה לא הסתדר, יש יותר מדי בעלים. הרבה מבעלי הנכסים הם פנסיונרים שיושבים בבית, לא מעניין אותם איך הבניין נראה, אם נופלים אבנים או לא. לפי דעתי פינוי בינוי זה הדבר הכי נכון לעשות, אבל זה מאוד קשה לרתום את כולם. אם יגידו לבעלי הנכסים פה שאם הם לא מסכימים ליוזמה, יכריזו על הבניין כלא ראוי למגורים, רק אז דברים יתחילו לזוז כאן. יש כבר שני יזמים שמעוניינים לבצע כאן פינוי בינוי, אבל יזם לא יבוא בגלל העיניים היפות שלי. הוא יעשה את זה רק אם ישתלם לו, ואת זה רק העירייה תקבע".

בניין סולל בונה באזור התעשייה רעננה

בניין סולל בונה באזור התעשייה רעננה

"יש לנו את מכבי האש על הצוואר שלנו, אנחנו צריכים לפתור את הבעיה הזו קודם", אומר פנחס גימני, הבעלים של מסעדת "התימניה" במתחם "וילה רמה" ואחד מנציגי הועד בבניין, "נפגשנו עם ראש העיר ובאמת היו כל 38 בעלי הנכסים בבניין. ברוידא מכר להם חלום – 'בואו נהרוס את הבניין, נבנה פה עד 30 קומות עם מתחם ענק, כמו בכל כניסה לעיר, עם מרכז מסחרי גדול'. אבל הפינוי בינוי שמתכננים בעירייה לא קשור רק אלינו, הם רוצים להתפרש מעבר למתחם 'וילה רמה' בתכניות. יש עוד בניינים בקרבתנו שצריכים לאשר, יש סופר גדול לידנו. קשה לי להאמין שזה יקרה. אני חשבתי שהוא ידבר על הבניין שלנו נטו, אבל מדובר על פרויקט ענק. זו נראית לי הצעה לא ריאלית. אבל אני מאמין בגורל, מה שיהיה יהיה. אני עכשיו קובע פגישה עם בעלי הנכסים, ואנחנו נחליט אם להשקיע בשיפוץ ענק שהעלות שלו הוא 2 מיליון שקלים, שהוא אמור לשפר את חזות הבניין ולהחליף תשתית ביוב ולהתקין ספרינקלרים ובכך לפתור את הבעיה מול כיבוי אש. אם נעשה את זה, אין סיכוי שיסכימו אחר כך לפינוי בינוי. אם לא, יכול להיות שפינוי בינוי זו אופציה. אני לא מחליט לבד בסופו של דבר, יש פה עשרות בעלי נכסים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר