טליה כהן וולף. צילום נתיבי איילון
טליה כהן וולף. צילום נתיבי איילון

סמנכ"לית 'מהיר לעיר': "המטרה היא להחיות את אחוזה. המצב ברחוב לא טוב"

בעקבות הדברים שאמר השבוע ראש העירייה, חיים ברוידא, והאלטרנטיבות שהציג בנוגע לנת"צ, אומרת סמנכ"לית פרויקט הנת"צים בנתיבי איילון, טליה כהן-וולף: "העירייה מייצרת אי הבנה לתושבים"

פורסם בתאריך: 17.7.19 18:35

המאבק על דעת הקהל בנושא הנת"צ עולה מדרגה: לאחר שפגישה בין נתיבי איילון ועיריית רעננה הסתיימה בטונים צורמים וללא הסכמה על מתווה הנת"צ, ולאחר שראש העירייה חיים ברוידא הציג השבוע במסיבת עיתונאים את תכניותיו האפשריות לנת"צ, גם לחברת נתיבי איילון יש מה לומר ולהבהיר בנושא.

"לצערי העירייה מייצרת אי הבנה לתושבים", אומרת סמנכ"לית פרויקט מהיר לעיר, טליה כהן-וולף, "המטרה היא לא רק לייצר נת"צ, אלא לייצר שירות תחבורה ציבורית מצוין עבור התושבים. ואי אפשר לעשות את זה, אם לא נותנים לאוטובוסים העדפה על פני הרכב הפרטי. מדובר פה על שדרוג המרחב הציבורי. זה לייצר מדרכות רחבות, נעימות, לא שבורות, ריהוט רחוב, זה שדרוג המרחב האורבני, ונת"צ הוא רק חלק ממנו. חשוב להעביר את אותם רחובות תחבורה ציבורית במרכזי הערים, כי המרחב הציבורי הכי חשוב של עיר הוא במרכזה. אתה רוצה להחיות אותו, להביא עוד קונים לסוחרים, לשדרג ולפתח את העיר".

בעירייה טוענים שהנת"צ לא ישרת את רעננה. ברוידא אמר בעצמו שאנשים לא יגיעו לעשות קניות מכפר סבא לרעננה, ושהנת"צ משרת רק כחלק ממסדרון תנועה לתל אביב
"מבחינה מקצועית, אני לא יודעת לפי מה הוא מבסס את התאוריות האלה, אבל הן לא תואמות לשום עולמות תוכן מקצועיים. זה לא מבוסס, לא מחובר ולא קשור. אני לא יודעת איזה ידע, הכשרה, למידה וניסיון יש לראש העיר בתחום של תחבורה ציבורית ועל סמך מה הוא קבע את האמירות האלה. כל מומחה שמדבר על אורבניות ותחבורה, מדבר על ההפך המוחלט. כדי להחיות מרכזי ערים, צריך תחבורה ציבורית. כשאתה בא ללונדון, רומא ומדריד, אתה לא תחשוב על אופציה אחרת לנסיעה מלבד תחבורה ציבורית".

מה עם התכניות שראש העיר הציע? נת"צ בויצמן עם שאטלים לאחוזה?
"אין בעיה לעשות נת"צ נוסף בויצמן, אבל זה לא בא על חשבון אחוזה. אתה יכול לפנות לכל גורם מקצועי בתחום התחבורה והאורבניות. תחבורה ציבורית עוברת איפה שיש אנשים. לגבי השטאלים – אני מבינה שהוא לא איש מקצוע בתחום התחבורה. שאטלים מייצרים מעבר, אנשים לא אוהבים לעשות מעברים. הם גורמים לנוסע להרגיש שמבזבזים לו את הזמן ומזלזלים בו".

הדמיית הנת"צ ברחוב אחוזה, רעננה. צילום נתיבי איילון

הדמיית הנת"צ ברחוב אחוזה, רעננה. צילום נתיבי איילון

ברוידא הציג אופציה נוספת – צביעת נתיב תחבורה ציבורי באחוזה במקום סלילה מחדש
"אני לא כל כך מבינה את ההצעה, במובן שבסופו של דבר המטרה היא לשדרג את המרחב העירוני, להחיות את אחוזה. המצב ברחוב הוא לא טוב בלשון המעטה. זה לא שהסביבה שם היא מטופחת ונהדרת. לא מצליחה להבין למה ראש העיר רוצה למנוע את זה מהתושבים שלו. ברמה הטכנית ההנדסית אפשר רק לסמן נתיב, אבל הכוונה הייתה גם במהלך העבודות על סלילת הנתיב, להרחיב את המדרכות, לחדש אותן, לייצר שביל אופניים רציף במרכז העיר".

"אני גם ככה מבינה שהעירייה במצב עירוני או כלכלי לא טוב", מוסיפה כהן וולף, "אני לא מבינה למה רוצה למנוע השקעה של המדינה במרחב הציבורי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. רונן מ.

    עוד דברי דמגוגיה של בעלת אינטרס זר לעירנו – רעננה, שמדברת כאילו שהיא המציאה את השמש.

    בבחירות הקרובות הגאונה הזו מוזמנת להתמודד לראשות העיר, ולנסות לקדם איזו אג'נדה שהיא חושבת לנכון לטובת ורווחת תושבי העיר שהיא תנהל.

    ובינתיים גבירתי, קאט דה בולשיט

  2. גליה

    מה סמנכ"לית "מהיר לעיר" יודעת על רעננה?
    מה בדיוק היא יודעת על איך להחיות את אחוזה?
    צודק וצודק ראש העירייה חיים ברוידא, הנת"צ לא ישרת את רעננה!

  3. מיכה

    דברים הזוים,

    צריך לקחת אותה לסיור באחוזה ואחרי זה לפטר אותה לאלתר

  4. Alex

    חה חה חה. כתבה חד צדדית ללא תגובת נגד ורק במטרה ליצור התנגחויות לרייטינג. אם תיכנסו לפרטי התכנית בערים, תיווכחו שהיא מטפלת ממש בשוליים, אם בכלל. כשהנתצ ברעננה אושר ע"י ראש העיר הקודם, המצב הכלכלי של העיריה היה יותר טוב? ממש לא, אבל אז זה לא הוזכר, כי ראש העיר הקודם ציפצף על התושבים והצלעח לו, הוא ח"כ עכשו. לגבי מקצועיות, יש לה עוד דרך ארוכה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טליה כהן וולף
    כדי לשמור על הבית לא צריך להיות מהנדס תחבורה, כדי להרוס בית של מישהו אחר ברשלנות ותכנון חובבני אפשר להיות רק בעלי תואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה. עם תואר שני במדיניות ציבורית.

    את פוסלת את חיים ברוידא שמגן על העיר בה נולד וגדל מבלי שלך יש את ההשכלה וההסמכה המקצועית לדון בנושא.
    נכון, יש לך מומחים במשרד, האם אלה אותם מומחים שיצאו לתכנן את רעננה מבלי להיות בה כלל ?

    בישיבה שהתקיימה ביום 29/1/19 בעיריית רעננה הודה מנכ"ל נתיבי איילון שצוות התכנון כלל לא ביקר ברעננה ללמוד את השטח.
    בפגישה של התושבים איתך מיד לאחר הישיבה ההיא אמרת את עמצך לנציגי התושבים שאין לך צורך להיות ברעננה ולדבר עם התושבים כדי לקדם פרויקט כזה.

    ודבר אחרון גב' טליה כהן וולף….
    רעננה לא מסתנוורת מהכסף שאת מבטיחה להביא לעיר, רעננה מבינה כמה אי דיוקים כוללת הכתבה שלך ושהכסף המובטח לא יקנה לנו רחוב מושקע אלא רחוב שקוע, הכסף שלך יקר מאוד, יקר מדי, התמורה שאת מבקשת מאיתנו היא לוותר על הבית.

    את מבטיחה מדרכות רחבות אבל רוצה להוריד מהמדרכות כ3 מטר ויותר…. זה לא מסתדר ברמה ההנדסית, ברמה הטכנית או בכל רמה של הדיוטות שממש כמוך לא למדו תכנון ערים מעולם וכדי להבין את זה בהחלט לא צריך להיות מהנדס.

    האם החלטת כבר עכשיו לחשוף שלב נוסף בתוכנית של סגירת אחוזה לתחבורה פרטית ולהפוך את הנתיב לנת"צ אחד גדול ???

  6. דניאל

    רעננה מעדיפה להמתין, לשמוע ולראות קודם איך שכנותיה בשרון משתדרגות מהנת"צ אצלהן לפני שסומכים על מדינה מושחתת שניכר שאיננה פועלת למען תושביה.
    תראו קבלות של נת"צ מוצלח ונשקול לחיוב.

  7. אייל

    ראש העיר חיים ברוידא מבין טוב מאד ברווחת התושבים והעסקים, רחוב אחוזה יש לו מאפיין אורבני חשוב ונח לתושבים ולעסקים. מה שמשרד התחבורה מנסה ליצור באחוזה זה פשוט מעבר תחבורתי ציבורי על חשבון התושבים והעסקים שנמצאים בו ומשתמשים בו עד היום בזרימה טובה. זה כמו לפתוח כביש בתוך קניון, או להעביר רכבת עד הכניסה לפתח הבית מצד אחד זה אני לא צריך ללכת הרבה, אבל איכות החיים יורדת זה גוזל הרבה מרחב ציבורי ומקשה על תנועת רכבים, והורס עסקים.

  8. דודי

    גאומטריה פשוטה
    כייצד ניתן להרחיב את המדרכות על ידי הקטנה שלהם בכמה מטרים? קצת סותר את ההגיון המשפט הזה.
    אחרי שנבין זאת אולי יהיה לנו קל להבין את שאר הפעילויות בעיר רעננה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר