טליה כהן וולף. צילום נתיבי איילון
טליה כהן וולף. צילום נתיבי איילון

סמנכ"לית 'מהיר לעיר': "המטרה היא להחיות את אחוזה. המצב ברחוב לא טוב"

בעקבות הדברים שאמר השבוע ראש העירייה, חיים ברוידא, והאלטרנטיבות שהציג בנוגע לנת"צ, אומרת סמנכ"לית פרויקט הנת"צים בנתיבי איילון, טליה כהן-וולף: "העירייה מייצרת אי הבנה לתושבים"

פורסם בתאריך: 17.7.19 18:35

המאבק על דעת הקהל בנושא הנת"צ עולה מדרגה: לאחר שפגישה בין נתיבי איילון ועיריית רעננה הסתיימה בטונים צורמים וללא הסכמה על מתווה הנת"צ, ולאחר שראש העירייה חיים ברוידא הציג השבוע במסיבת עיתונאים את תכניותיו האפשריות לנת"צ, גם לחברת נתיבי איילון יש מה לומר ולהבהיר בנושא.

"לצערי העירייה מייצרת אי הבנה לתושבים", אומרת סמנכ"לית פרויקט מהיר לעיר, טליה כהן-וולף, "המטרה היא לא רק לייצר נת"צ, אלא לייצר שירות תחבורה ציבורית מצוין עבור התושבים. ואי אפשר לעשות את זה, אם לא נותנים לאוטובוסים העדפה על פני הרכב הפרטי. מדובר פה על שדרוג המרחב הציבורי. זה לייצר מדרכות רחבות, נעימות, לא שבורות, ריהוט רחוב, זה שדרוג המרחב האורבני, ונת"צ הוא רק חלק ממנו. חשוב להעביר את אותם רחובות תחבורה ציבורית במרכזי הערים, כי המרחב הציבורי הכי חשוב של עיר הוא במרכזה. אתה רוצה להחיות אותו, להביא עוד קונים לסוחרים, לשדרג ולפתח את העיר".

בעירייה טוענים שהנת"צ לא ישרת את רעננה. ברוידא אמר בעצמו שאנשים לא יגיעו לעשות קניות מכפר סבא לרעננה, ושהנת"צ משרת רק כחלק ממסדרון תנועה לתל אביב
"מבחינה מקצועית, אני לא יודעת לפי מה הוא מבסס את התאוריות האלה, אבל הן לא תואמות לשום עולמות תוכן מקצועיים. זה לא מבוסס, לא מחובר ולא קשור. אני לא יודעת איזה ידע, הכשרה, למידה וניסיון יש לראש העיר בתחום של תחבורה ציבורית ועל סמך מה הוא קבע את האמירות האלה. כל מומחה שמדבר על אורבניות ותחבורה, מדבר על ההפך המוחלט. כדי להחיות מרכזי ערים, צריך תחבורה ציבורית. כשאתה בא ללונדון, רומא ומדריד, אתה לא תחשוב על אופציה אחרת לנסיעה מלבד תחבורה ציבורית".

מה עם התכניות שראש העיר הציע? נת"צ בויצמן עם שאטלים לאחוזה?
"אין בעיה לעשות נת"צ נוסף בויצמן, אבל זה לא בא על חשבון אחוזה. אתה יכול לפנות לכל גורם מקצועי בתחום התחבורה והאורבניות. תחבורה ציבורית עוברת איפה שיש אנשים. לגבי השטאלים – אני מבינה שהוא לא איש מקצוע בתחום התחבורה. שאטלים מייצרים מעבר, אנשים לא אוהבים לעשות מעברים. הם גורמים לנוסע להרגיש שמבזבזים לו את הזמן ומזלזלים בו".

הדמיית הנת"צ ברחוב אחוזה, רעננה. צילום נתיבי איילון

הדמיית הנת"צ ברחוב אחוזה, רעננה. צילום נתיבי איילון

ברוידא הציג אופציה נוספת – צביעת נתיב תחבורה ציבורי באחוזה במקום סלילה מחדש
"אני לא כל כך מבינה את ההצעה, במובן שבסופו של דבר המטרה היא לשדרג את המרחב העירוני, להחיות את אחוזה. המצב ברחוב הוא לא טוב בלשון המעטה. זה לא שהסביבה שם היא מטופחת ונהדרת. לא מצליחה להבין למה ראש העיר רוצה למנוע את זה מהתושבים שלו. ברמה הטכנית ההנדסית אפשר רק לסמן נתיב, אבל הכוונה הייתה גם במהלך העבודות על סלילת הנתיב, להרחיב את המדרכות, לחדש אותן, לייצר שביל אופניים רציף במרכז העיר".

"אני גם ככה מבינה שהעירייה במצב עירוני או כלכלי לא טוב", מוסיפה כהן וולף, "אני לא מבינה למה רוצה למנוע השקעה של המדינה במרחב הציבורי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר