הדמיית הנת"צ ברחוב אחוזה, רעננה. צילום נתיבי איילון
הדמיית הנת"צ ברחוב אחוזה, רעננה. צילום נתיבי איילון

התקדמות בנת"צ? עיריית רעננה מבקשת לשכור יועץ תחבורה בעשרות אלפי שקלים

על פי קול קורא שפרסמה העירייה, יועץ התחבורה יגבש תוך שלושה חודשים מתחילת עבודתו מסמך מדיניות מפורט בדבר צרכי העיר בתחום התחבורה הציבורית, בין היתר בסוגיית הנת"צ. שכר היועץ בין שמונים למאה אלף שקלים

פורסם בתאריך: 31.7.19 18:43

עיריית רעננה פרסמה לאחרונה קול קורא ליועץ תחבורה, לטובת בדיקת צרכי העיר בנושא מערך התחבורה הציבורית וגיבוש מסמך מדיניות בנושא. על פי העירייה, היועץ יבצע בדיקה תחבורתית כוללת לצורך קביעת צרכי העיר והתושבים בנושא התחבורה הציבורית, כאשר במסגרת הבדיקה אף יבצע סקר אינטרנטי בקרב התושבים.

לאחר מכן, יציג היועץ חלופות אפשריות למערך התחבורה הציבורית הנוכחי, ובסוף התהליך, שלושה חודשים מתחילת עבודתו, יציג היועץ מסמך מדיניות מפורט ומגובש של צרכי התחבורה הציבורית ברעננה. על פי העירייה, התהליך יבוצע בשיתוף הציבור באמצעות נציגי העירייה.

במסמך המדיניות של היועץ תהיה התייחסות למערך התחבורה של רכבת ישראל ברעננה, תוואי המטרו, פרויקט "מהיר לעיר" (הנת"צ) ולפתרונות תחבורה משלימים נוספים. בנוסף, יהיה אחראי היועץ ללוות ולהכווין את העירייה בהצגת עמדתה בפני גורמי התחבורה הציבורית השונים, בין היתר משרד התחבורה וחברת "נתיבי איילון". שכר הטרחה של יועץ התחבורה מוערך על פי העירייה בסכום שנע בין 80 ל-100 אלף שקלים. יש לציין כי העירייה אישרה בעבר כי כבר קיבלה ייעוץ חיצוני בפרויקט הנת"צ מצד האדריכל אלי פירסט, שנעשה בהתנדבות מלאה.

פרסום הקול הקורא מהווה צעד נוסף שעיריית רעננה עושה במטרה לגבש תכנית משלה לנת"צ. כזכור, נושא הנת"צ הפך לסלע המחלוקת בחודשים האחרונים בין עיריית רעננה לבין החברה המבצעת של הפרויקט, "נתיבי איילון". זאת עד לכדי פגישה סוערת בין הצדדים שהסתיימה לפני מספר שבועות בחוסר הסכמה על מתווה הנת"צ, וחילופי דברים חריפים בין הצדדים.

חברת "נתיבי איילון" טענה לאחר הפגישה, שהתקיימה ב-10 ביולי, כי עיריית רעננה התחייבה תוך שבועיים להציג בפניה פתרון חלופי לנת"צ, אך על פי גורמים בשני הצדדים, לא הוצג פתרון כזה. ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר לפני מספר שבועות כי מבחינתו התכניות החלופיות לנת"צ הן צביעת נתיב תחבורה ציבורי באחוזה במקום סלילתו מחדש, או העברת הנת"צ ברחוב ויצמן לצד מערך שאטלים שיפעל בין הרחובות ויצמן ואחוזה.

בתגובה לפרסום הקול הקורא על ידי העירייה, מחברת "נתיבי איילון" נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על כך שעיריית רעננה רואה חשיבות בקידום תחבורה ציבורית בעיר עבור תושביה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    מכורי הרכב הפרטי מחסלים פעם אחר פעם הזדמנויות להחלץ מהפקקים. התרוצים רק משתנים: פעם הסוחרים , פעם החניה פעם הבטיחות. תחבורה ציבורית טובה זה דבר אפשרי. גם אתם יכולים להנות ממנה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר