חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש
חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש

ברוידא לדירקטוריון מי רעננה: "בטלו השתלמות בחו"ל בשל מצב הקופה הציבורית"

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח מכתב לחברי הדירקטוריון של תאגיד "מי רעננה", בו ביקש מהם לבטל השתלמות בחו"ל שעל פי מקור בעירייה, עלולה לעלות לקופה הציבורית עשרות אלפי שקלים

פורסם בתאריך: 22.8.19 13:17

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח היום (חמישי) מכתב לחברי דירקטוריון תאגיד "מי רעננה", בו פנה אליהם בבקשה לבטל השתלמות בחו"ל, בשל מצבה של הקופה הציבורית.

"בימים אלה מצויה עיריית רעננה בהליך של תכנית אב להתייעלות כלכלית נוכח התערערות מצבה הכלכלי, תולדה של התנהלות עבר בזבזנית", כתב ברוידא, "התברר לי כי בישיבת דירקטוריון 'מי רעננה', הוחלט על הוצאת משלחת של חברי הדירקטוריון להשתלמות בחו"ל על חשבון הקופה הציבורית. אני פונה אליכם כראש עיריית רעננה, לבטל לאלתר את הנסיעה, ולהוות דוגמא מוחשית למהלכים של הידוק החגורה עד שיגיעו ימים טובים יותר". בעירייה מספרים, כי מדובר בנסיעה המיועדת לצאת לאירופה בתקופה הקרובה, שעלותה נאמדת בעשרות אלפי שקלים.

כזכור, ברוידא וגורמים נוספים בעירייה התריעו בעבר על מצבה הכלכלי, ועל גירעונות תקציביים והצורך בחיסכון. ברוידא אף הציג לפני כחודש רפורמה כלכלית בעירייה, שהביאה לחיסכון של כמעט 20 מיליון שקלים מתחילת השנה. נזכיר כי בשל גירעון שוטף בדו"ח הכספי של שנת 2017, ברוידא ומנכ"ל העירייה, אריאל הילדסהיימר, צפויים להגיע לשימוע במשרד הפנים ב-22 בספטמבר, בעניין המשך מעמדה של עיריית רעננה כעיר איתנה. מעמד שאם ישלל מהעירייה, עלול לפגום בחופש הכלכלי שלה, ולהפוך אותה לתלותית יותר במשרדי הממשלה.

למרות זאת, חברת S&P העניקה לאחרונה לעיריית רעננה את דירוג האשראי הגבוה ביותר שניתן בישראל, לאחר שלמרות תוצאות חלשות בתחום הפיננסי של העירייה בשנת 2018, הדירוג הגבוה ניתן בין השאר בשל תכנית התייעלות כלכלית לשנת 2019 ו-"צעדים לריסון הוצאות" שננקטו בעירייה.

תגובת תאגיד "מי רעננה" תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר