כרזות מחאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל
כרזות מחאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

"כל חבר מועצה שחיבק את ההעלאה האוטומטית על הגריל". מחאת הארנונה חוזרת לרשתות החברתיות

ישיבת המועצה האחרונה הובילה לשובה של "מחאת הכרזות" נגד העלאת הארנונה. שחר אריאל, ממנהיגי המחאה, מתכנן בקרוב הפגנה. העירייה: "השיח הציבורי ניזון ממידע מגמתי ושגוי"

פורסם בתאריך: 10.11.19 08:54

מחאת הארנונה חוזרת: בימים האחרונים, שטפו את הרשתות החברתיות פוסטים רבים בנוגע לגובה מס הארנונה העירוני, כאשר חלק מהפוסטים כללו כרזות מחאה בנושא, שעוצבו על ידי תושב העיר שחר אריאל. מדובר בהמשך ישיר של "מחאת הכרזות", ששטפה את הרשת החברתית עוד בתחילת השנה, ויצאה כנגד גובה הארנונה ושיעור ההעלאה.

מה שהוביל להתעוררות ברשתות החברתיות, הייתה ישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי האחרון, במסגרתה חברי הקואליציה דחו את הצעת סיעת מרצ להגיש בקשה לביטול ההעלאה האוטומטית של מס הארנונה לשנת 2020. כזכור, מדובר בהעלאה אוטומטית של משרד הפנים בגובה של 2.58 אחוז, שכבר אושרה בעבר על ידי חברי המועצה.

"מה שהוביל אותנו למחאה זה בעיקר ההתנהלות המביכה של מועצת העיר האחרונה, לראות את זה היה מחזה לא נעים", אומר אריאל, "אמרנו שאנחנו חייבים לשים לזה סוף, שזה מבייש אותנו כעיר. כרגע אנחנו מתארגנים להפגנה, שתתקיים בזמן הקרוב. המטרה היא לאלץ של חברי המועצה, להגיש בקשה לביטול ההעלאה האוטומטית".

כרזת מחאת הארנונה ברעננה. קרדיט שחר אריאל

כרזת מחאת הארנונה ברעננה. קרדיט שחר אריאל

כמה אנשים כוללת המחאה שלכם?

"אנחנו תושבים מכל רחבי העיר. אנחנו בינתיים לא מספר גדול כגרעין, אבל המספר הולך גדל ככל שהפעילות שלנו הולכת וגדלה".

אם אתם מוחים נגד כל חברי המועצה, למה רק ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, נמצא בכרזות שלכם?

"הוא ראש העיר, הוא עומד בראש. ואני לא אומר שאף אחד מחברי המועצה לא ייכנס לקמפיין, כולם על הגריל. כל חבר מועצה שהצביע על חיבוק ההעלאה האוטומטית, עולה על הגריל. לא נשכח את ענבר הוכברג שאמורה לייצג את הצעירים. את רחמים שלום ואילן כהן ששוכחים את השכונות. את הבולדוזר (ניר קריסטל), את יקי, כל מי שהצביע בעד – הוא על הגריל. לא נשכח את זה לאף אחד".

שחר אריאל

"לא נשכח אף אחד". שחר אריאל

עיריית רעננה התייחסה לשיח ברשתות החברתיות, והעלתה ביום שישי האחרון פוסט משלה בדף העירייה:

"תושבות ותושבים יקרים, לאור השיח הציבורי הניזון ממידע מגמתי ושגוי, חשוב לנו להבהיר לתושבים: לא היתה העלאת ארנונה נוספת לשנת 2020. הנושא אף לא היה רשום בסדר היום בישיבת המועצה האחרונה. בחודש מאי, אימצה מועצת העיר את העדכון האוטומטי שמבצע משרד הפנים כל שנה. העירייה לא ביקשה בשום שלב העלאה נוספת ל-2020!

"עיריית רעננה פועלת בחודשים האחרונים לצאת מהמשבר הכלכלי ולייצב את הקופה העירונית. תוכנית ההתייעלות שביצענו זכתה לשבחים מחברת דירוג האשראי שהותירה אותנו בניגוד לכל ההערכות המוקדמות בדירוג טריפל אי (AAA). העירייה גם זוכה לגיבוי ממשרד הפנים על פעילות ההתייעלות לייצוב הקופה העירונית".

"מס שפתיים", אומר אריאל על דברי העירייה, "הם עשו את זה רק כדי לצאת לידי חובה, רק כדי שראש העיר יצטייר טוב. כנראה הוא חושב שאנחנו לא מבינים את הבנת הנכתב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר