ישיבת מועצת העיר
ישיבת מועצת העיר

"תפסיקו עם הפופוליזם": עימות בין ברוידא לוינטראוב במועצת העיר

ההצעות לסדר של מרצ לתחבורה ציבורית בסופי שבוע וביטול העלאת הארנונה נדחו על הסף, מה שהוביל לחילופי דברים סוערים בין יו"ר הסיעה לראש העיר

פורסם בתאריך: 7.11.19 08:30

ישיבת המועצה אמש (רביעי) הייתה סוערת מהרגיל, כאשר הנושאים הרגישים של תחבורה הציבורית בשבת ומס הארנונה שוב עלו לדיון בין חברי המועצה. את הישיבה פתחו חברי המועצה בהצגת הצעותיהם לסדר היום של סיעת האופוזיציה, מרצ. הסיעה ביקשה להצטרף ליוזמת רשויות מקומיות אחרות, דוגמת תל אביב והרצליה, ולהפעיל תחבורה ציבורית בסופי השבוע.

"אנחנו מבקשים מראש העיר, לקבל את הצעתינו המצורפת ולפעול מתוך ראיית מכלול רווחת תושבי רעננה בדגש על אוכלוסיית הגיל השלישי, אוכלוסיית הצעירים, וכן מתוך מחשבה סביבתית", הציגה וינטראוב את ההצעה. הקואליציה דחתה אותה ברוב קולות. כזכור, זאת לא הפעם הראשונה שהסיעה מבקשת להפעיל תחבורה ציבורית בסופי שבוע.

הצעה נוספת של מרצ הייתה, להגיש בקשה למשרד הפנים ולבטל את העלאת הארנונה האוטומטית שצפויה ב-2020, העלאת על סך של 2.58 אחוז, שמועצת העיר כבר אישרה בעבר. הקראת ההצעה גרמה לחילופי דברים חריפים בין ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, לבין יו"ר סיעת מרצ, רונית וינטראוב.

"מצבה של עיריית רעננה, לא טוב. יושבים פה מסביב לשולחן אנשים, שיודעים את זה", אמר ברוידא, "לבוא ולהתחיל עם הפופוליזם, זה לא טוב. אני אומר לך דבר אחד, אני מתכוון כאשר העירייה תתחזק, בשנה הבאה, לעשות את כל החישובים כדי להפחית את הנטל. אין לי כוונה לפגוע בתושבי רעננה, זה הדבר האחרון שרוצה ראש עיר עם כניסתו. אני צריך לעשות טיפולים, למען שהשאירו לי פה ירושה. ואת היית בין משאירי הירושה הזאת, ותפסיקו כל הזמן עם הפופוליזם הזה, כי זה לא עובד על הציבור".

"קראת לזה פופוליזם, אז בוא נשאל אותך שאלה", השיבה לו וינטראוב, "האם מצב קשה של העירייה מצדיק להעלות מופעי קיץ ב-62 אחוזים? זה התקציב שהבאת? יש פער מאוד גדול בין מה שאתה אומר לבין המעשים שרואים בשטח". הקואליציה הצביעה ברוב קולות, להסיר את ההצעה מסדר היום.

ישיבת מועצת העיר

המועצה הצביעה בנוסף ברוב קולות על אישור תיקונים בפרוטוקול שלקה בחסר וגריעתו של חבר המועצה רחמים שלום מוועדת הנהלה, בעקבות הכנסתו באופן לא חוקי לועדת הביקורת בזמן שכיהן בוועדת ההנהלה.

בנוסף, המועצה אישרה את הארכת כהונתו של מבקר העירייה שעתיד לצאת לגמלאות, משה הנדין, בחודש ימים, עד לסוף חודש דצמבר. זאת בשל העובדה שטרם נבחר מבקר שיחליפו.

המועצה גם אישרה ברוב קולות תרומה בסך 5,000 שקלים עבור יום ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן, ואת המלצות ועדת הביקורת על דו"ח המבקר לשנת 2018, שצפוי להתפרסם לעיון הציבור בימים הקרובים.

המועצה גם אישרה את עדכון התקציב השנתי, בו בוצעו מספר שינויים ותוספות של סך ששה מיליון שקלים. בנוסף, המועצה אישרה ברוב קולות את הארכת תוקף חוק השמירה לשנת 2020.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר