הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי
הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי

הקרע בסיעה הדתית מעמיק, כהן ועייאש מתנערים מאלוש שאומר: "אני עדיין היו"ר"

במסגרת המו"מ הקואליציוני עם סיעתו של ברוידא, עייאש וכהן הכריזו על עצמם כנציגי הסיעה היחידים, והשאירו את אלוש בחוץ. כהן ועייאש: "מחויבים לציבור ששלח אותנו"

פורסם בתאריך: 12.11.19 13:26

הסערה ברשימה הדתית המאוחדת נמשכת: שני חברי הסיעה דרורה כהן ולורן עייאש, שלחו לאחרונה מכתב לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, בו הכריזו על עצמם כנציגים הבלעדיים של הסיעה במו"מ הקואליציוני.

"הרינו להודיע בזאת כי חברי מועצת העיר לורן עייאש ודרורה כהן הינם נציגי סיעת 'הרשימה הדתית המאוחדת' לצורך המשא ומתן המתקיים בין הסיעה לבין ראש העיר בנוגע לעדכון ההסכם הקואליציוני", נכתב במסמך, "חברי המועצה הנזכרים לעיל הם המוסמכים לחתום על ההסכם הקואליציוני המעודכן".

כזכור, מו"מ בין כהן ועייאש לבין ברוידא וסיעתו החל, לאחר שיו"ר הסיעה הדתית, אלי אלוש, פרש מהקואליציה בעקבות קיום מצעד הגאווה. מיד לאחר פרישתו של אלוש מהקואליציה, הוא נגרע מהוועדות בהן כיהן, והבטחת כהונה כסגן ראש עיר ללא שכר שניתנה לו במסגרת ההסכם הקואליציוני, הפכה ללא רלוונטית לאחר פרישתו מהקואליציה. בשל כך, החלו שני חברי הסיעה שנותרו בקואליציה, כהן ועייאש, במו"מ עם ברוידא על כינון נספח חדש להסכם הקואליציוני. המו"מ נמשך כבר מספר חודשים, ולאחרונה התעוררה גם האפשרות של חזרתו של אלוש לקואליציה, שטורפת את הקלפים, ועלולה לשנות את תוואי ההסכם שנבנה בין כהן ועייאש לבין ברוידא. אלוש עצמו טוען, שהוא גם נמצא בערוץ מו"מ נפרד עם ברוידא על חזרתו לקואליציה.

הסיעה הדתית כעת נמצאת בפלונטר: מצד אחד, חברי הסיעה שעדיין נשארו בקואליציה, עייאש וכהן, מבקשים לנהל מו"מ על התפקידים שאלוש היה אמור לקבל במסגרת ההסכם הקואליציוני. מצד שני, אלוש שמכהן כיו"ר הסיעה ופרש מהקואליציה, מסרב לתת להם לנהל מו"מ. הסיעה אף נפגשה לאחרונה עם רב העיר, יצחק פרץ, אך גורם המקורב לסיעה סיפר כי בתום הפגישה, חברי הסיעה לא הגיעו להסכמה, והרב החליט להימנע מעתה מלהתערב בענייני הסיעה.

כזכור, הסיעה הדתית נתקלה בעברה במשברים רבים, כבר מתקופת הבחירות. הסיעה עצמה היא מיזוג ואיחוד של שתי רשימות, שהתאחדו טרם הבחירות האחרונות: רשימת "מאמינים ברעננה" בראשות אלי אלוש, שכוללת נציגים מרשימת העולים "רעננה פלוס" כמו לורן עייאש, ורשימת "הבית היהודי", שנציגתו היא דרורה כהן.

הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה

לא הצליח לפתור את משבר הסיעה. הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה

"אני מצר על התנהלותם של לורן עייאש ודרורה כהן אשר פועלים אך ורק לטובת האינטרסים האישיים שלהם ובניגוד לכל נורמת התנהלות ציבורית ראויה ומקובלת", אמר אלוש בתגובה לשליחת המכתב לברוידא, "כפי שהודעתי לראש העיר מר חיים ברוידא, מאחר ואני עדיין משמש כב״כ הסיעה והיו״ר הנבחר של הסיעה הרי שלורן ודרורה אינם מוסמכים לחתום ו/או לקבל כל החלטה בשם הרשימה הדתית המאוחדת".

מחברי המועצה דרורה כהן ולורן עייאש נמסר בתגובה: "המסמך תקף ומהימן (התייחסות למכתב שנשלח לראש העיר, ד"ס). מבקשים לעדכן את ההסכם. מחויבים לציבור ששלח אותנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר