רכבת ישראל
רכבת ישראל

מומחה לתחבורה ציבורית: להכריח נוסעים להחליף רכבת בהרצליה יהיה הרסני

בחוות דעת שכתב עמירם סטרולוב, מומחה לניהול פיתוח עירוני ותחבורה, הוא טוען שהחלפת רכבת בהרצליה תביא לכך שמשך הנסיעה לתל אביב יהיה זהה למצב הנוכחי

פורסם בתאריך: 3.12.19 17:29

על פי חוות דעת שכתב עמירם סטרולוב, מומחה לתחבורה ציבורית ופיתוח עירוני, אילוץ נוסעים להחליף רכבת בתחנת הרצליה, בקו המהיר של רעננה – תל אביב, עלול להיות "הרסני", כלשונו. מדובר על חוות דעת שכתב סטרולוב לאחרונה לחברת ההנדסה והתשתיות "אפשטיין", על מתכונת הפעלת קו הרכבת שצפוי להיפתח בתחילת 2020 ולחבר בין הרצליה לרעננה.

סטרולוב התייחס בדוח שכתב לשתי האפשרויות העומדות על הפרק: הראשונה, נסיעה רציפה ברכבת מתחנות רעננה לתל אביב ללא עצירות, והשנייה, נסיעה ברכבת מתחנות רעננה, עצירה והחלפת רכבת בהרצליה, והמשך נסיעה בתל אביב.

נזכיר כי לפני כשבועיים, נחשף כי רכבת ישראל המליצה לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לחייב נוסעים להחליף רכבת בתחנת הרצליה בקו החדש, מה שצפוי להאריך משמעותית את זמן הנסיעה בקו. הפרסום הוביל לביקורת רבה מהציבור, ובין היתר ליצירת עצומה אינטרנטית שמטרתה למנוע את ההחלפה. על העצומה חתמו עד כה כ-6,000 איש. סמוטריץ' הודיע כי טרם החליט האם לאלץ נוסעים להחליף רכבת בהרצליה.

סטרולוב התייחס בחוות הדעת שלו לצורך בתחבורה ציבורית ברעננה, לנוחות הנסיעה, משך זמן הנסיעה, התדירות וזמני ההמתנה. על פי ממצאיו של סטרולוב, זמן הנסיעה בקו הרכבת החדש ללא עצירה בהרצליה, עומד על 20 דקות. לעומת זאת, זמן הנסיעה שכולל עצירה והחלפת רכבת בהרצליה, נע בין 29 ל-38 דקות, אותו זמן הלוקח לנוסע להגיע לתל אביב דרך קו הנגב המערבי, קו הרכבת המחבר בין רעננה לתל אביב, שקיים כיום.

"מלימוד תפיסת וחשיבת הנוסעים וזמני הנסיעה עולה, כי שני מעברים (מעבר מאוטובוס או רכב פרטי לרכבת, ומעבר בין רכבות להרצליה, ד"ס) יהיו הרסניים לנכונות להשתמש בחלופת תחנת הקצה בהרצליה מפאת הצורך בהחלפת רכבות", סיכם סטרולוב בדוח, "זמן הנסיעה עם שני מעברים לא יביא לקיצור משמעותי בזמן הנסיעה מתחנת רעננה מערב, ולא ייתן יתרון משמעותי על פני המצב הקיים של נסיעה במסלול הארוך מסביב. לגבי תחנת הרכבת רעננה דרום, שני מעברים יביאו למעשה שוויון בין הכיוונים ללא יתרון לחיבור החדש".

ברכבת ישראל סירבו להגיב על הדוח.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מתוסכל תחבורתית

    ואיפה האוטובוס שהבטיחו שיהיה לרכבת?
    בשביל להגיע מפרדס משותף רחוב מרכזי ברעננה לרכבת צריך ללכת כמעט קילומטר לאוטובוס או קו 8 ואז קילומטר לרכבת
    הבטיחו אוטובוס ישיר אבל כמובן שלא הבטיחו לקיים
    ומשום מה קו 8 עוצר במסוף אבל לא מתקדם עד תחנת הרכבת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר