הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי
הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי

הקרע הדתי מגיע לשיא: אלוש תובע את חבריו לסיעה

אלוש הגיש את כתב התביעה לבית הדין הרבני. הוא דורש מכהן ועייאש להיצמד להסכם הקואליציוני המקורי, להתנצל בפניו, ומעייאש להתפטר מהמועצה

פורסם בתאריך: 26.12.19 12:34

שיא חדש בהתדרדרות היחסים בתוך הסיעה הדתית: יו"ר סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת", עו"ד אלי אלוש, הגיש תביעה כנגד שני חבריו לסיעה, לורן עייאש ודרורה כהן, בבית הדין הרבני "ארץ חמדה גזית". אלוש תובע גם את אריה פרידמן, ראש המועצה הדתית, ואת ג'ררד בוקובזה, פעיל ברשימת "רעננה פלוס", אותה מייצג לורן עייאש בסיעה הדתית, שחתם על הסכם איחוד הסיעות הדתיות טרום הבחירות.

בכתב התביעה, עיקר הטענות מופנות כלפי כהן ועייאש, וכלפי המו"מ שניהלו מול סיעתו של ראש העירייה חיים ברוידא, לאחר שאלוש פרש מהקואליציה בעקבות קיום מצעד הגאווה ברעננה. "מיד לאחר התפטרותו של התובע (אלוש, ד"ס) מהקואליציה", נכתב בכתב התביעה, "ועוד לפני שהדיו במכתב ההתפטרות של התובע יבש, ובמקום לחזק את ידיו של התובע, פעלו הנתבעים בקנוניה מאחורי גבו של התובע ואף נפגשו למחרת עם ראש העיר, על מנת לגזול את תפקידיו של התובע, תוך שהם דואגים אך ורק למען האינטרסים שלהם, ולא של ציבור הבוחרים שלהם".

אלוש עוד מוסיף כי למרות שלטענתו רב העיר הורה לכהן ועייאש לחזור לתנאי ההסכם הקואליציוני המקורי שנחתם לאחר הבחירות, השניים חתמו על הסכם חדש. "בתאריך ו' בחשוון התש"פ (4 בנובמבר האחרון, ד"ס), הוזמנו התובע והנתבעים לביתו של רב העיר יצחק פרץ שליט"א, אשר הסביר להם כי כפי שהוא הורה לתובע לפרוש מהקואליציה בשל הפגיעה בסטטוס קוו, כך הוא מבקש ממנו לשוב לקואליציה כדי לשמור על הסטטוס קוו. הרב הורה לנתבעים לפעול לחזרתו של התובע לקואליציה בהתאם להסכם הקואליציוני הקיים.

"לאחר שכבוד הרב פרץ, הורה לצדדים לפעול כאמור לעיל, החל הנתבע לורן עייאש לנקוט באלימות מילולית קשה, תוך שהוא מקלל ומגדף במילים קשות את התובע ומוציא את דיבתו של התובע רעה, ואף נוקט באיומים פיזיים של ממש כלפי התובע, כל זאת בפני כבוד רב העיר, הרבנית ובתו של הרב.

"מספר ימים לאחר מכן, הנתבעים פעלו מאחורי גבו של התובע, ובניגוד להוראות רב העיר וחתמו על הסכם חדש עם ראש העיר, אשר סותר את הוראות רב העיר, תוך שהם מתחזים ומצהירים הצהרות שווא כי הם רשאים ומוסמכים לפעול ולחתום כבאי כוחה של הרשימה הדתית המאוחדת, שהתובע עומד בראשה כדין".

אלוש דורש מכל הנתבעים, פרידמן, בוקובזה, כהן ועייאש, להתנצל בפניו על לשון הרע שלכאורה נקטו בה כנגדו. בנוסף, אלוש מבקש מבית הדין לפעול לביטול כל החלטה או הסכם שנחתם בין הנתבעים לבין ראש העיר. אלוש אף מבקש מבית המשפט לחייב את כהן ועייאש לפעול לפי ההסכם הקואליציוני המקורי שנחתם בין הצדדים לאחר הבחירות.

בכתב התביעה, אלוש אף התייחס לסכסוך שפרץ לאחר הבחירות בין עייאש לכהן. נזכיר כי כהן, שובצה ברשימה כמספר ארבע, אך טענה לאחר הבחירות כי הוסכם בינה לבין עייאש שאם הסיעה תזכה בפחות מארבעה מנדטים, הוא יפרוש וייתן לה לכהן במקומו. הסיעה זכתה בשלושה מנדטים בבחירות, אך עייאש סירב לפרוש.

בסופו של דבר, אריה פרידמן, שכיהן דאז כיו"ר הרשימה, התפטר מתפקידו, ובעקבות כך כהן מונתה לחברת מועצה. בכתב התביעה, אלוש מבקש מבית הדין להורות לעייאש להתפטר ממועצת העיר, כפי שהתחייב בהסכם שנחתם בין חברי הסיעה הדתית לפני הבחירות.

מאלי אלוש נמסר בתגובה: "לאור ההתנהלות החמורה של הנתבעים אשר נחשפה בימים האחרונים ברבים, ואף בעיתונכם ולאחר שכל ניסיונותיי להגיע לדרכי שלום עם הנתבעים לא נענתה על ידם, החלטתי בלב כבד ולאחר התייעצות עם גורמים בכירים בציבור הדתי להגיש את כתב התביעה הזה אשר עובדותיו מדברות בעד עצמן. נמתין לטענות הנתבעים ונאפשר לבית הדין הנכבד להכריע בסוגיות שנתבעו בכתב התביעה. חג אורים שמח".

מאריה פרידמן נמסר בתגובה: "אלוש לא מפספס שום הזדמנות לפגוע בציבור הדתי שהוא אמור ומתיימר לייצג, החל מהמשא ומתן על ההסכם הקואליציוני לפני שנה, שבו הוא לא היה מוכן לחתום על ההסכם שהשגתי מול ראש העיר, הסכם שנתן לציבור הדתי בעיר מעמד וכוח מאוד רציניים. ובשל העובדה שהוא לא היה מוכן לחתום, נשארה הרשימה הדתית אחרונה בתור לקואליציה וקיבלה פירורים וכלה עד היום כשהוא לא מבין מי נגד מי ומה הוא עושה. עצוב לראות את ההתנהלות שלו.
קיבלנו היום את הפנייה לדין תורה, ונגיב תגובה הולמת שתבהיר גם לציבור את כל מהלך העניינים ואת ההתנהלות הלא נאותה שלו בשנה האחרונה, בעוד שאנחנו ניסינו לשמור על כבודו למרות ההתנהלות המוזרה שלו".

מדרורה כהן ולורן עייאש נמסר בתגובה: "אין קרע חדש. אלוש מנסה להשאר בתודעה הציבורית והוא מספק לכם כל הזמן חדשות. זו המטרה שלו. כל מי שהיה במגע פוליטי עם אלוש התרחק ממנו. אנו עובדים ועוסקים בענייני ציבור ופועלים למען מי שרוצה לראות אותנו משרתים אותו נאמנה, בעוד אלוש מחפש כל הזמן כותרות. פרישתו הייתה ללא ידיעתנו וללא הסכמתנו".

ג'ררד בוקובזה סירב להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. טופסי

    ממתי רב העיר נותן הוראות לסיעה בעיריה.
    לא הבוחרים הם אלו שצריכים להחליט ולא רב העיר

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר