מימין לשמאל עם כייון השעון: מרכז הצעירים ברעננה, עדלידע, פסטיבל כליזמרים, כביש עוקף צפוני, פארק רעננה, כרטיס חכם 360. צילומים עיריית רעננה, אגף הנדסה, מיכל סלע
מימין לשמאל עם כייון השעון: מרכז הצעירים ברעננה, עדלידע, פסטיבל כליזמרים, כביש עוקף צפוני, פארק רעננה, כרטיס חכם 360. צילומים עיריית רעננה, אגף הנדסה, מיכל סלע

חלוקה לרובעים, כביש עוקף צפוני ומתחם נינג'ה: מה מתכננת עיריית רעננה בשנת 2020?

העירייה פרסמה את תכנית העבודה שלה עם כלל היעדים של האגפים השונים לשנה הנוכחית. איפה מתוכנן לקום מבוך שיחים? ואיזה כרטיס דיגיטלי לתושב תשיק העירייה? כל מה שמחכה לכם בשנה הקרובה

פורסם בתאריך: 8.1.20 07:42

עיריית רעננה פרסמה את תכנית העבודה שלה לשנת 2020, שמתפרשת על 89 עמודים, וכוללת את כל יעדי האגפים השונים של העירייה. אז מה הם עיקרי התכנית?

אגף ההנדסה: מתוכננת השלמת הכביש העוקף הצפוני, שכולל חיבורים לשכונות הצפוניות בעיר, ויאפשר תנועה רציפה מאזור התעשייה המזרחי לצפון העיר. מתוכננים גם השלמת מבנה מרכז המוסיקה ושיפוץ תיכון אביב.

בנוסף, באגף מתכננים להנגיש צמתים בעיר לעיוורים, להתחיל את סלילת מערכת שבילי האופניים ברחוב קרן היסוד ואת בניית אולם הספורט בבית הספר היסודי 'נווה זמר', וכמו כן לסיים את תכנון בית הספר לאוטיסטים, בית הספר למחוננים ובית הספר העל יסודי 'מיתרים', שכולם צפויים לקום בשכונת נווה זמר.

כביש עוקף צפוני. צילום עיריית רעננה

כביש עוקף צפוני. צילום עיריית רעננה

אגף החינוך: באגף ממשיכים בתכנית להקים מרכז אבחון ללקויות למידה, ובנוסף מתכננים לפתוח קבוצות דוברות ספרדית להורים עולים חדשים. כמו כן מתכננים באגף לכתוב תכנית עבודה בין הורים ותלמידים בנושא מניעת סמים ואלכוהול.

בנוסף, מתכננים באגף לפתוח משחקיה להורים ופעוטות עד גיל 3 במרכז לגיל הרך, ומתוכנן כי העירייה גם תוציא מכרז לכתיבת תכנית אב חדשה לחינוך, שצפויה לקבוע את עקרונות החינוך באגף לשנים הקרובות. באגף גם מתכננים לפתוח מוקד טלפוני במחלקת גני הילדים, שייתן מענה לכל פניות הגננות, הסייעות וההורים.

אגף רווחה ושירותים חברתיים: באגף מתכננים לשפץ את מועדוניות הרווחה, לשדרג את גן ריחות וצלילים בפארק רעננה ולהקים בית חם לנערות, שמטרתו להעניק לנערות בסיכון מסגרת תומכת ותחושת שייכות.

באגף גם מתכננים לקדם תעסוקת בני נוער על הספקטרום, להקים מרכז למניעת אלימות ולייסד ועדה בנושא דיור ציבורי.

כרטיס 360 רעננה. קרדיט: דוברות עיריית רעננה

כרטיס 360 רעננה. קרדיט: דוברות עיריית רעננה

אגף מחשוב ומערכות מידע: באגף מתכננים לסיים התקנת 400 מצלמות ברחבי העיר, ורמזורים 'חכמים' שמאפשרים דינמיות ברמזורים לפי עומסים. כמו כן מתוכן להפיק באגף כרטיס "תושב רעננה 360", שישמש תושבים לאירועים, למנוי לספריה ולשימוש במתקני הספורט.

באגף מתכננים גם לאפשר פעילויות שונות באתר האינטרנט של העירייה, כמו ביטול חוגים עירוניים ותשלום רישיון עסק, שיחסכו מהתושבים הגעה למשרדי העירייה.

אגף התרבות והפנאי: באגף מתכננים אירועי קיץ, עדלאידע בפורים והפקת פסטיבל חדש שיחליף את פסטיבל הבירה המסורתי, אך טרם נקבע אופיו של הפסטיבל החדש. באגף מקווים לאכלס עד סוף השנה 60 אחוז מחללי המרכז לצעירים שנפתח בשנה שעברה, על ידי הוספה של חוגים, קורסים וסדנאות.

עדלאידע רעננה

גם השנה המסורת תמשיך. עדלאידע רעננה

אגף הסברה, אסטרטגיה ופרויקטים: באגף מתכננים לקיים אירועי הנצחה בעיר, וכמו כן הקמת אתרי הנצחה שונים ברחבי רעננה. כמו כן, מתכננים לקיים אירוע 'יקיר העיר' במהלך המחצית השנייה של שנת 2020.

המרכז לחדשנות ויזמות: במרכז מתכננים לעודד שימוש ב-'קארפול' ולהגיע בסוף שנת 2020 ל-1100 משתמשים בתחבורה ציבורית שיתופית, כדי להפחית עומסי תנועה בעיר. כמו כן, מתכננים לקיים ועידה ראשונה בעיר בנושא בינה מלאכותית. במרכז מתכננים גם לקיים תערוכות וקונצרטים באזורי המסחר בעיר, בין היתר תערוכה נודדת של אמני העיר בפארק ההייטק 'קריית אתגרים' ואירועים חודשיים ברחוב אחוזה.

מינהל קהילה: במינהל מתכננים את חגיגת הכליזמרים השנתית שתתקיים ב-6 באוגוסט, ומופעים במועדים כמו יום העצמאות ויום ירושלים. בנוסף מתוכנן חודש בריאות שיתקיים בחודש מרץ, במטרה לקדם אורח חיים בריא לכלל האוכלוסיות בעיר.

חגיגות כליזמרים. צילום: מיכל סלע

חגיגות כליזמרים. צילום: מיכל סלע

אגף חזות העיר: באגף מתכננים לחלק את העיר לשישה רובעים, כאשר פיילוט התכנית יבוצע במהלך החודשים הקרובים. בנוסף מתכוננת הגברת האכיפה בנושאים כמו אי איסוף גללי כלבים ואופניים חשמליים, כשהעירייה מבקשת לראות גידול של כ-70% בדו"חות במהלך השנה.

אגף בינוי, רכש ולוגיסטיקה: באגף מתכננית להקים עשר עמדות טעינה ברחבי העיר לרכבים חשמליים במהלך השנה, ולהכשיר חניון באזור התעשייה לטובת התושבים.

השירות הוטרינרי: מתוכננת להקים מרפאת עיקורים אזורית, ולהטמיע תכנים הקשורים לאהבת בע"ח וטבע בבתי הספר.

היחידה האזורית לאיכות הסביבה: ביחידה מתכננים לעבור לשימוש עירוני בכלים רב פעמיים, להפסיק להשתמש בקוטלי עשבים בגינות הציבוריות ולגדל צמחיה אכילה במרחב הציבורי כמו גינות תבלינים להנאת התושבים.

פארק רעננה ממעוף הציפור צילום אגף הנדסה

בקרוב מאוד: מבוך שיחים בפארק. פארק רעננה ממעוף הציפור. צילום אגף הנדסה

רשות הספורט: ברשות מתכננים הקמת מתחם נינג'ה להנאת התושבים, קיום מירוץ עירוני נוסף וגם השנה יתקיים שבוע הספורט הבינלאומי.

פארק רעננה: בפארק נבדקת האפשרות להקים מתחם בשטח של 11 דונם, שיכלול שטחי מסחר וספורט אתגרי בפארק. כמו כן, מתוכנן לקום בפארק מבוך שיחים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח כואב

    אגף תרבות מתכנן פסטיבלים במאות אלפי שקלים בעוד שיקום ספריית העיון באופסטרלנד שנראית כמו דיר….יכול להסתכם באלפים בודדים בכדי שיוכל לשמש בני אדם. תרבות עלק…

  2. אזרח כואב

    אגף תרבות מתכנן פסטיבלים במאות אלפי שקלים בעוד שיקום ספריית העיון שנראית כמו דיר….יכול להסתכם באלפים בודדים בכדי שיוכל לשמש בני אדם. תרבות עלק…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר