המרכז המסחרי בנווה זמר. צילום: טוטם הדמיות. ההדמיה אינה סופית
המרכז המסחרי בנווה זמר. צילום: טוטם הדמיות. ההדמיה אינה סופית

אחרי ההתנגדויות והדיונים: כך ייראה המרכז המסחרי בנווה זמר

לאחר תהליך ארוך של מעל חצי שנה, פסקה הוועדה המקומית סופית בהתנגדויות תושבי השכונה להרחבת המרכז המסחרי החדש. "להגיד לך שאני מרוצה? לא", אומר אחד המתנגדים

פורסם בתאריך: 31.1.20 08:57

אחרי תהליך ארוך שנמשך חודשים רבים, הוועדה המקומית לתכנון ובניה ברעננה פסקה סופית בנושא ההתנגדויות שהוגשו להרחבת המרכז המסחרי בנווה זמר. נזכיר כי חברת הנדל"ן "רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות" שבונה את המרכז ברחוב סשה ארגוב בשכונה, הגישה תכנית חדשה למרכז שאושרה להפקדה וכללה מספר הקלות בבנייה והגדלה בזכויות הבנייה, ביחס לתכנית המקורית של המרכז. הדבר עורר התנגדות עזה מצד התושבים, והוביל להגשת התנגדות לתכנית מצד כמעט תשעים תושבים, שטענו כי הרחבת המרכז יפגע באופי השכונה ובאיכות החיים של התושבים מסביב למרכז.

בישיבה האחרונה שהתקיימה בשבוע שעבר, הוועדה קיבלה רק חלק מההתנגדויות שהוצגו בפניה. לדוגמא, התכנית המקורית אפשרה בנייה לגובה של 14.4 מטרים, והתכנית החדשה ביקשה לבנות לגובה של מעל 20 מטרים. הועדה קיבלה חלקית את ההתנגדות מצד התושבים, ואישרה בנייה עד לגובה של 17.5 מטרים. בנוסף, הועדה החליטה לקבל חלקית התנגדות נוספת ולצמצם חלק משטחי השירות במרכז בתכנית החדשה.

מנגד, הוועדה דחתה טענות רבות מצד המתנגדים, שבין השאר טענו כי התכנית החדשה תמשוך כניסה של משאיות כבדות כנהוג במרכזים מסחריים גדולים, וכי פינוי האשפה מהמרכז ישפיע על המערכת הפניאומטית לסילוק האשפה של השכונה. הועדה דחתה גם טענות בנוגע להשפעת הביוב של המרכז על מערכת הביוב העירונית, טענות על המסחר כמטרד רעש בשכונה וטענות על כך שהיו פגמים באופן הפרסום של המכרז לעיני הציבור.

המרכז, במתכונתו לאחר ההתנגדויות, צפוי להיבנות בתוך כשנתיים, בשטח של 2,500 מ"ר מסחר בקומת הקרקע, ו-4,250 מ"ר משרדים המתפרשים על פני שתי קומות נוספות, ויכלול חניון תת קרקעי גדול. המרכז צפוי כאמור לשלב בין מסחר למשרדים, וצפוי להכיל בין היתר סניפים של שופרסל וסופר פארם, בתי קפה, מסעדות וקופות חולים.

נזכיר כי תהליך בניית המרכז המסחרי לווה לא פעם בתקלות חריגות. בחודש יולי האחרון, הוצא צו הפסקת בנייה למרכז המסחרי, לאחר שהעירייה טענה כי היזם ביצע בנייה אסורה וחרג מהיתר הבנייה שניתן לו.

"עשינו כמיטב יכולתנו", אומר מיכה לוטרינגר, אחד המתנגדים, "אין מה לעשות מעבר לזה. אבל השגנו משהו לפחות. אנחנו קיווינו שזה יהיה כמו שהבטיחו בהתחלה (התכנית שהוגשה לראשונה לועדה המקומית, ד.ס). להגיד לך שאני מרוצה? לא".

"אנו לומדים את ההחלטה", אומר ליאור בשן, תושב נוסף שהתנגד לתכנית, "על פניו נתקבלו מקצת מההתנגדויות. לאחר בחינה מעמיקה נשקול את כלל הצעדים החוקיים העומדים לרשותנו".

בחברת רמי שבירו סירבו למסור תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני

    כל הכבוד למתנגדים.
    לא צריך ליפול למשחקים של שבירו, הוא שקוף עם הבקשות שלו לעירייה.
    למתנגדים – אל תוותרו, תמשיכו ללחוץ הוריד את גובה הבניין

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר