מטרו
מטרו .צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שבעה חברי מועצה דורשים דיון דחוף בהשלכות של תכנית המטרו על רעננה

השבעה דורשים לכנס את הישיבה בתוך כשבוע. כפי שפרסמנו, הקו מתוכנן לעבור מתחת לעשרות בניינים בשכונת 2005 ומתחת לבית ספר. תושבי 2005 והפרחים מתכננים להגיש התנגדויות

פורסם בתאריך: 24.12.20 08:03

שבעה מחברי מועצת העיר רעננה שלחו באחרונה מכתב לראש העירייה חיים ברוידא, ובו הם מבקשים לכנס את מועצת העיר תוך שבעה ימים מקבלת המכתב, כפי שמתחייב על פי חוק, לצורך דיון על ההשלכות התחבורתיות ועל התשתיות של תוכנית המטרו בתחומי העיר. השבעה, צבי נדב, רונית וינטראוב, דבי סלוצקי, עמית צור, אנה פוזמנטיר, יקי ודמני ועו"ד אלי אלוש, טוענים כי לאור הקריאה של הוועדה לתשתיות לאומיות להגשת הערות והשגות להתוויה של חלקו הצפוני של קו מטרו M, הם מבקשים לכנס את מועצת העיר להצגה ודיון בתוכנית בשל חובתם לדון ולהגיש השגות לטובת התושבים אותם הם מייצגים. לכן, לטענתם, ראוי שחברי מועצת העיר יכירו את התוכנית מפי הגורמים המקצועיים שייצגו את העירייה בוועדות התכנון. הם מוסיפים כי יש צורך בדיון דחוף על התוכנית והשינוי של התוואי דרך שכונת 2005 מכיוון שהתוכנית פורסמה ב-20.11.20 ולפי החוק ניתנו 60 יום להגשת התנגדויות.

קיראו גם:

תוכנית המטרו: איפה ברעננה ייהרסו מבנים בעקבות העבודות?

כשהבית רועד: נחשפת רשימת הבתים ושם בית הספר ברעננה שמתחת להם יעבור מסלול המטרו

נזכיר כי התוואי של קו המטרו M1 מתוכנן לעבור בשכונת 2005 מתחת ליותר מ-50 בניינים, בהם גם בית ספר. בעקבות זאת, כ-200 תושבי 2005 והפרחים ברעננה, מתכוונים להגיש התנגדויות לתוואי של קו המטרו M1 שמתוכנן לעבור מתחת לבתיהם והם דורשים לשנות את התוואי כך שלא יעבור מתחת לבתים בשכונה. התושבים טוענים כי התוואי פוגע בהם במספר מישורים: סיכונים בטיחותיים, רעידות קלות וממושכות שיגרמו להחלשת תשתית בנייני המגורים, סדקים בקירות, נפילות מואצות של הציפוי חיצוני של מעטפת הבניין ואף חשש לנפילת מרפסות. הם מציינים גם את החשש מהשפעות הקרינה אלקטרומגנטית שנפלטת ממתקנים ומכשירים חשמליים על בריאותם, מזיהום האוויר, מאובדן ההנאה מהדירות עקב רעש ורעידות ומירידת הערך של הדירות שלהם.

קו המטרו M1 ברעננה. קרדיט: עיריית רעננה

קו המטרו M1 ברעננה. קרדיט: עיריית רעננה

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "נושא זה עמד על סדר היום של מועצת העיר עוד בטרם הוגשה הבקשה מטעם חברי האופוזיציה. ראש העיר וגורמי המקצוע מטעם הנהלת העיר פועלים מזה זמן רב בתיאום מלא עם ועדי השכונות ונציגי התושבים להכנת מתווה התנגדויות מסודר אשר יביא לידי ביטוי את כל ההשגות והתיקונים הנדרשים במתווה שהוצג על ידי נת"ע. במועצת העיר תוצג התוכנית המלאה הכוללת סדרת מהלכים תכנוניים, משפטיים, תקשורתיים, המשוטטים על חוות דעת של יועצים מקצועיים".

תחנות מטרו באזור השרון

תחנות מטרו באזור השרון


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דוד וייסברד.

    לראש העיר מר ברוידא, מה קורה עם בניין סולל בונה באזור התעשיה? אתה יודע שהוא צריך שיפוץ ואין מי שינהל את הפרויקט, לועד אין יכולת, רק העירייה יכולה להרים את זה הבניין במצב גרוע לתשומת לבך, המשך יום טוב.

  2. אזרח

    זיהוןם אוויר? חה חה חה, הצחקתם אותי לגמריי, אין שום זיהום אוויר, רכב חשמלי לא מזהם, גם רכבת חשמלית במטרו לא מזהמת, די להתבכיין כדי לנסות להרוס את החיים שלכם עם המטרו, מטרו יהיה, עניין של זמן.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר