מקלט ברעננה, צילום דוברות העירייה

פתיחה מרחוק בלחיצת כפתור: זה מה שיהיה בכל המקלטים העירוניים ברעננה

21 מקלטים כבר חוברו, ועד סוף השנה יחוברו יתר 24 המקלטים העירוניים למערכת עיר חכמה, המאפשרת את פתיחתם מהמוקד העירוני במקרה חרום

פורסם בתאריך: 3.2.22 08:39

עיר חכמה: עיריית רעננה הודיעה השבוע כי היא מרחיבה את התקנת מערכת פתיחת המקלטים הציבוריים מרחוק בלחיצת כפתור במקרי חירום, כחלק מפרויקט "עיר חכמה". על פי התוכנית, עד סוף השנה יחוברו כל המקלטים העירוניים למערכת, שנשלטת מרחוק באמצעות המוקד העירוני.

במסגרת הפרויקט, מוטמעות ברחבי העיר מערכות טכנולוגיות מתקדמות, בהן גם מערכת השליטה בכל המקלטים העירוניים, שמטרתה לאפשר את פתיחתם המהירה מרחוק בלחיצת כפתור בזמן חירום. עד כה חוברו למערכת 21 מקלטים עירוניים, ועד סוף השנה תותקן המערכת ביתרת 24 המקלטים העירוניים הקיימים בעיר.

 

כיום מחוברים המקלטים הציבוריים למערכת שליטה ובקרה (שו"ב) מרכזית הממוקמת במוקד העירוני, ומספקת התראות על כלל האלמנטים הייעודיים שהותקנו במקלט. בכניסה למקלט מותקן פנס נצנץ שמתריע שהמקלט פתוח, וכך מתאפשר לתושבים לאתר את המקלט גם בעת חשיכה. בנוסף, הותקנו אלמנטים המאפשרים שליטה ושמירה על המקלט כגון: גלאי נפח – המתריע מפני כניסה בלתי מורשית למקלט למניעת ונדליזם, גלאי הצפה – המתריע על הצפה במקלט, וגלאי עשן – המתריע בפני שריפה.

מערכת השליטה לפתיחת המקלטים בנויה כך שתוכל לפעול בכל מצב חירום, כולל במקרים של הפסקות חשמל, רעידות אדמה, קריסת רשתות סלולר ותקשורת, מתקפת טילים ועוד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר