רחוב אחוזה ברעננה, צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה ברעננה, צילום עזרא לוי

הצעה של אלי אלוש: לא להעלות את הארנונה ברעננה ב-2023, אלא להוזיל אותה

משרד הפנים קבע כי שיעור ההעלאה האוטומטית יהיה 1.37 אחוז, חבר המועצה מהאופוזיציה מציע שמועצת העיר תאשר הצעה להפחית את הארנונה

פורסם בתאריך: 25.5.22 08:39

על רקע הודעת משרד הפנים על שיעור התייקרות הארנונה האוטומטי בשנת 2023, הוגשה הצעה לסדר לקראת ישיבת המועצה הקרובה ברעננה הקוראת דווקא להפחית את תעריפי הארנונה.

משרד הפנים הודיע השבוע כי הארנונה צפויה להתייקר ב–1.37% בשנת 2023 באופן אוטומטי. מדובר בשיעור עליה נמוך יותר משנת 2022, שהיה 1.9%. במשרד הפנים ציינו כי שיעור העדכון קבוע בחוק ההסדרים ואינו נתון לשיקול דעת של שרת הפנים. יחד עם זאת צוין כי כמו בכל שנה, לרשויות ניתנת האפשרות להגיש בקשה לשינוי חריג של שיעור העדכון שנקבע, כשהבקשה מועברת לשיקול דעתם של שרי הפנים והאוצר. רשויות יכולות לבקש להעלות בשיעטר גבוה יותר מהעדכון האוטומטי, או בשיעור נמוך יותר. על פי פקודת העיריות, מליאת מועצת העיר, ברשויות השונות, אמורה לאשר את צו הארנונה והתעריפים עד ה–1 ביולי בכל שנה, לקראת השנה הבאה.

עו"ד אלי אלוש, צילום ירון גרזון

כזכור, ברעננה, בסוף חודש יוני אשתקד, החליטה מועצת העיר על העלאת הארנונה בשיעור של 1.92%, עליה שמכונה "הטייס האוטומטי". על רקע הודעת משרד הפנים השבוע, הגיש חבר המועצה ויו"ר סיעת מאמינים ברעננה, אלי אלוש, הצעה לסדר, הנוגעת לסוגיית תעריפי הארנונה, לקראת ישיבת מועצת העיר הקרובה שאמורה להתקיים ב–1 ביוני. על פי ההצעה, לא רק שמועצת העיר תחליט לוותר על העלאת הארנונה בשיעור האוטומטי, אלא אף תחליט להפחית אותם בשני אחוזים.

בנימוקי ההצעה כתב אלוש: "לאור המצב הכלכלי הקשה השורר במשק וההתייקרויות הרבות בכל תחומי החיים, לרבות בסעיף הדיור, ולאור העובדה כי על פי דרישת האופוזיציה קוצצו הוצאות עירוניות רבות ומיותרות בתחומים שונים, כמו כן, הופחתו באופן ניכר הוצאות עירוניות רבות, בתקופות שונות של הקורונה בשל ביטול של פעילויות רבות, מן הראוי לוותר השנה על עדכון תעריפי הארנונה לשנת 2023, בהתאם לעדכון 'הטייס האוטומטי', ובנוסף לכך מן הראוי להפחית את הארנונה בשני אחוזים נוספים".

 

כזכור, בשנת 2020 אישרו משרדי הפנים והאוצר לעיריית רעננה לא להעלות את הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי של כ – 1.1% בשנת 2021.

תגובת העירייה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר