ליאור פרחי ז"ל, צילום פרטי
ליאור פרחי ז"ל, צילום פרטי

אבל כבד בעולם המוסיקה הישראלי: הזמר ליאור פרחי, תושב רעננה, נפטר מדום לב

במהלך הקריירה העשירה שלו הוציא פרחי אלבומים ולהיטים רבים, וכן כתב לאחרים. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים. בראיון לצומת השרון בעבר אמר על לידת בנו השלישי: "להיות אבא בגיל 45 זה הכי טוב שיש"

פורסם בתאריך: 12.2.24 18:05

אבל כבד ותדהמה בעולם המוסיקה הישראלי עם היוודע דבר מותו של הזמר האהוב, תושב רעננה, ליאור פרחי ז"ל. פרחי נפטר היום מדום לב. בן 54 היה במותו.

פרחי נולד בשנת 1970 ברעננה, בן זקונים אחרי חמישה אחים. הוא החל לשיר בגיל 16. את הקריירה החל כשהיה בן 24 עם האלבום "כמו אבן שותקת" שיצא בינואר 1995, וכלל את השירים "מערבולת", "יושבת בפונדק" ו"שניים שניים". הוא נחשב גם למלחין מוכשר, והוציא להיטים "כתבתי לך מכתב", "רומיאו ויוליה" והלהיטים של שרית חדד, "ים של אהבה" ו"עולם של חלומות". לזהבה בן כתב את "תגיד לי מותק", לפיני חדד את "חוזר הביתה", ליוסי אזולאי הלחין את הלהיט "אני אקטוף לך את הירח". לאייל גולן כתב והלחין את "בשבילך נוצרתי" והלחין את "רגשות". את שירו הראשון "רומיאו ויוליה", שיצא באלבומו השני "שירת הלב" מ-1995 כתב פרחי כשהיה בן 17.

ליאור פרחי ז"ל

ליאור פרחי ז"ל

בראיון לצומת השרון בפברואר 2019, סיפר על גזענות שחווה כילד ברעננה: "הרגשתי את זה מאוד כילד ברעננה", סיפר, "למדתי בבית הספר 'היובל'. קראו לי שם ‘כושי’. אלו סיפורים ארוכים. הייתי מאלה שכאשר היו מקריאים שמות המורה היה אומר להם לצאת החוצה ולשחק כדורגל. ביזיון”.

בראיון נוסף לצומת השרון, בשנת 2021, סיפר: "יש לי שלושה ילדים, שיהיו בריאים, שליו בן 21, אביה בת 7 ואורי שלום בן 5", הוא מציין. "הקטנים שלי מילאו לי את התקופה הזו  של הקורונה, (שליו היה בצבא) ואיזה מזל שהם היו. אני באמת לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם. כשיש לך ילדים קטנים, אז קל לך לשכוח מהכל". עוד אמר על גידול בנו השלישי: "להיות אבא בגיל 45 זה הכי טוב שיש. זה היה מתוכנן, מין צימאון לילד שאני לא יודע מאיפה זה בא, ודברים קורים, לפעמים זה לא תלוי בנו. אני מודיע מכאן לאנשים – תעשו ילדים בגיל מאוחר. אין את הלחץ של גיל צעיר עם קריירה".

במהלך הקריירה העשירה שלו פרחי ביצע גם מספר דואטים, עם אושיות מחוץ לזמר המזרחי. הוא שר עם יפה ירקוני את "במשעולי הזמר", עם משה דץ את ״גבר משתגע״ ועם שלמה גרוניך שר את "ירושלים – מכל הסיבות שבעולם". בדצמבר 1997 הוציא את אלבומו השני "שירת הלב". בשנת 1998, יצא האלבום השלישי "בהופעה", שכלל מחרוזות של שירים ידועים דוגמת "לא אני הוא האיש", "דברים שרציתי לומר", "שרונה", "ילדה של סתיו אחד" וכן מחרוזות להיטים ים תיכוניים ובערבית. עוד באותה שנה חידש את "ים של דמעות" של זוהר ארגוב, במסגרת אלבום המחווה "חברים שרים זוהר", שהוקלט לזכרו.

בשנת 1999 הוציא פרחי את אלבומו הרביעי – "את כל חיי" שהגיע למעמד של אלבום זהב. בין שירי האלבום בלטו: "למה את כועסת", "ילדתי", "אל תעירי לי את החלום"ו"דומיה". בשנת 2001 הוציא את אלבומו החמישי – "גבר משתגע".

בשנתיים שאחרי, עבר פרחי תהפוכות אישיות, התגרש מאשתו ואם בנו. בשנת 2008 הוציא פרחי את אלבומו השמיני – "חשמל באוויר". האלבום הגיע למעמד זהב. באוגוסט 2010 הוציא את אלבומו התשיעי – "מתנה". בנובמבר 2021 לאחר שתיקה יחסית ארוכה הוציא את השיר "בכיה" שכתב והלחין דודו מתנה לעיבוד והפקה מוזיקלית של הגיטריסט יוני קיסר. בראיון במוסף "7 לילות" לסמדר שיר סיפר פרחי על השנים האחרונות הקשות בחייו, שהחלו עם פטירת אביו, וכלה בסגרי הקורונה בהם איבד את החשק ליצור מוזיקה.

מעיריית רעננה נמסר: "קהילת רעננה מרכינה ראשה בצער על מותו של בן העיר, הזמר האהוב והמוערך ליאור פרחי. פרחי, מטובי היוצרים והזמרים, היה אחראי על להיטים גדולים בזמר העברי, שילוו אותנו עוד שנים ארוכות. מותו הינו אבידה גדולה לתרבות הישראלית. הלווייתו של ליאור פרחי ז"ל תתקיים היום בשעה 21:30 בבית העלמין בכפר נחמן. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בכאבה".

יהי זכרו ברוך.

ליאור פרחי ז"ל הותיר אחריו שלושה ילדים.

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר