הפגנת תושבי נווה זמר בספורטק. קרדיט: שחר אריאל
הפגנת תושבי נווה זמר בספורטק. קרדיט: שחר אריאל

ממשיכים במחאה: מאות תושבי נווה זמר הפגינו בספורטק

התושבים הפגינו כנגד שיטת חישוב הארנונה שלטענתם מפלה אותם לרעה, וכנגד הקמת אנטנות סלולריות בכניסה לשכונה, בסמוך לגן משחקים. ברוידא וקריסטל הוזמנו להפגנה ע"י מארגני המחאה, אך נעדרו ממנה

פורסם בתאריך: 14.3.19 18:06

מאות תושבי שכונת נווה זמר הפגינו ביום שישי האחרון (15/03) מול הספורטק בכניסה לשכונה, כאשר הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק במחאה היו מאבק נגד הקמת האנטנות בכניסה לשכונה והמאבק על שיטת חישוב הארנונה. לדברי ראשי המחאה, למקום הוזמנו גם ראש עיריית רעננה חיים ברוידא וסגנו ניר קריסטל, אך אלה בחרו שלא להגיע.

"לא תכננו להתעמת איתם , רצינו רק לשאול אותם שאלות נוקבות שהגיוני שיישאלו", אמר שחר אריאל, אחד מראשי המחאה, "בסופו של דבר הם התעלמו ממאות אנשים שהפגינו. גילינו שכל מה שנאמר זה מכבסת מילים. הנה, הוקמה ועדה לבחינת הארנונה בנווה זמר, ובסופו של דבר המסקנה שברוידא פרסם היא שגובה הארנונה בשכונה זהה לשאר העיר. אז איך זה שאנחנו עדיין משלמים מאות שקלים יותר? על זה אין תשובה. אומרים ולא עושים, בזה הם מצטיינים. בשורה התחתונה ראש העיר מתחמק מאחריות ומגלגל אותה הלאה. אנחנו לא נשקוט עד שנווה זמר תהפוך להיות שכונת הדגל של רעננה, כי זה מה שהובטח לנו. עד שכל הליקויים לא יתוקנו, לא נעצור"

חלק  מדבריו של אריאל הם תגובה לפוסט שכתב ראש עיריית רעננה חיים ברוידא אמש, בעמוד הפייסבוק שלו. "השבוע נועדתי בפעם הרביעית מאז כניסתי לתפקיד עם הוועד היציג של שכונת נוה זמר", כתב ברוידא, "במפגשים השתתפו גם בכירי העירייה. חייב לציין כי קיים שיתוף פעולה הדוק וכבוד הדדי. עם זאת הצגנו לחברי הועד נתונים כי חישובי תשלום הארנונה בשכונת נוה זמר אינו שונה מכלל העיר וגם אחוזי החישוב של השטחים המשותפים ביחידות דיור, ממוצע של כ-20 אחוזים מסך גובה הארנונה, זהה בהשוואה לכל מרחב העיר. יתרה מזאת. רעננה זולה בתשלומי ארנונה מהערים המקיפות אותה למעט הוד השרון".

יש לציין כי שיטת החישוב היא זהה, אך מה שגורם בפועל לארנונה של תושבי נווה זמר להיות גבוהה הרבה יותר הוא שטח ציבורי רב יותר, לדוגמא, שטחים "מתים" בחניונים תת קרקעים (מעברים בין חניות, שטחי שירות) שמתחלקים בין תושבי השכונה גורמים למאות שקלים הבדל בחשבון הארנונה הסופי בין תושב נווה זמר לתושב שכונה אחרת בעיר.

כזכור מחאת תושבי נווה זמר פרצה בסוף חודש ינואר בגין גובה הארנונה שמשלמים תושבי השכונה, לאחר שנחשפה ב"צומת השרון" כוונת העירייה להעלות את מס הארנונה העירוני ב-3.9%. מאז המחאה התגברה, כאשר התושבים בשכונה החלו למחות על נושאים נוספים כגון הקמת אנטנות סלולריות בכניסה לשכונה, שיטת חישוב הארנונה ופיתוח תשתיות לקוי. כחלק מצעדי המחאה תלו התושבים שלטי הפגנה על מרפסותיהם עם גובה הארנונה, קיימו הפגנה מחוץ לישיבת המועצה האחרונה וחלקם אף הפסיק את הוראת הקבע לתשלום הארנונה כצעד הפגנתי.

כבר לפני חודש הודיעה העירייה על הקמת צוות מיוחד שיבחן את נושא חישוב הארנונה בנווה זמר. כמו כן, הודיעו בעירייה שיפעלו לזרז את הליכי הבנייה בשכונה לשם גבייה מהירה יותר של היטלי השבחה לשם פיתוח תשתיות מהיר יותר בשכונה. בנושא האנטנות בכניסה לשכונה, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא הודיע לפני כשבוע וחצי שיפעל להסרת האנטנות המתוכננות לקום בכניסה לשכונה, אף במחיר של תשלום קנס לחברת הסלולר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר