ישיבת מועצת העיר רעננה
ישיבת מועצת העיר רעננה

ישיבת מועצה סוערת, עימות בין אלוש וברוידא: "הציבור הדתי הביא לך את הניצחון". צפו

במהלך הישיבה נרשמו חילופי דברים חריפים בין חבר המועצה וראש עיריית רעננה. בנוסף, אישרה המועצה את מינויו של יקי ודמני למשנה לראש העירייה ושל מיכאל רייזמן לסגן ללא שכר

פורסם בתאריך: 25.7.19 13:01

ישיבת המועצה שהתקיימה אמש (רביעי) ביד לבנים, הייתה סוערת במיוחד. בתחילת הישיבה, הציג חבר האופוזיציה אלי אלוש שאילתה, בה ביקש לדעת האם פוטרו עובדים מתחילת הקדנציה, למרות שהנהגת העירייה טענה מספר פעמים כי לא נעשו פיטורים במהלך הקדנציה הנוכחית. מנכ"ל העירייה, אריאל הילדסהיימר, ענה לו בשלילה והוסיף כי "חבל ומצער על השיח השגוי והמטעה".

בהמשך ביקש אלוש להעלות לסדר היום את נושא האמנה בין הדתיים לחילונים, יוזמה שביקש להוציא לפועל שמטרתה היא לגבש את עקרונות הסטטוס קוו בעיר. ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ביקש מנגד להסיר את ההצעה מסדר היום והוסיף כי בחודש וחצי האחרונים העירייה מגבשת בעצמה פתרון לנושא הסטטוס הקוו.

אלוש התעקש להשיג את תמיכתו של ברוידא בהצעתו, מה שהוביל בסופו של דבר לחילופי דברים בין השניים, כאשר אלוש הטיח בו כי "הציבור הדתי הביא לך את הניצחון. אם אנחנו היינו מצביעים לגינזבורג, הוא היה יושב פה (הצביע על מקומו של ברוידא) ואתה היית יושב פה (הצביע על האופוזיציה)", ברוידא השיב לו כי "די באדם אחד שיודע להלהיט".

כל חברי המועצה מלבד חיים גולדמן (שיצא מהחדר בתחילת הדיון על ההצעה) ואלוש הצביעו להסיר את ההצעה מסדר היום.

בהמשך, סיעת מרצ הציגה את בקשתה לסיים את החוזה מול גדעון שמואל, הזכיין שיתפעל את ה-"פוד טראק" בפארק רעננה, שלטענתם לא עומד בתנאי החוזה שחייב אותו להציבה כבר בחודש מאי. מנכ"ל העירייה הילדסיימר, ענה כי הנושא ידוע והעיכוב נגרם כתוצאה מבעיות במכס, שכן המשאית מיובאת מחו"ל. עוד הוסיף כי הזכיין התחייב להציב את הפוד טראק עד ה-28 ביולי. כל חברי המועצה מלבד מרצ (שהצביעו נגד) ואלוש (שנמנע) הצביעו בעד להסיר את ההצעה מסדר היום.

בהמשך הישיבה, אישרה המועצה את מינויו של יקי ודמני למשנה לראש העיר ואת מינויו של מיכאל רייזמן לסגן ראש עיר ללא שכר, שאמר: "עשינו צעד לא פשוט ומאוד משמעותי לטובת העיר, ויתרנו על השכר שלנו, כאשר את הכספים הללו אנחנו נותנים לטובת העיר".

ודמני וברוידא לאחר אישור מינויו של ודמני למשנה לראש העיר

ודמני וברוידא לאחר אישור מינויו של ודמני למשנה לראש העיר

המועצה גם אישרה את מינויה של סמדר גל כדירקטורית בתאגיד מי רעננה במקומה של רות נאור, ראש האגף לשירותים חברתיים, שהכריזה על התפטרותה מוקדם יותר השנה.

מרצ הציגה את התנגדותה להחליף נציגה של עובדי העירייה בנציגה מרשימתו של ברוידא, ברוידא טען מנגד שחברי דירקטוריון אחרים עתידים לפנות את מקומם ובמקומם צפויה להיכנס עובדת עירייה.

גם ההצבעה על חילופי גברי בועדות השונות ומינוי נציגים אחרים במועצה במקומו של אלוש לא עברה ללא הפרעות – "אני חושב שמה שעשיתם פה מעבר לעניין של נקמנות", אמר אלוש במהלך הדיון, "יש פה משהו שהוא לא חוקי. לא יכול להיות שיו"ר של סיעה, לא נמצא בשום ועדה עירונית, זה לא הגיוני". "אני לא יודע איזה סיעה יש לך", ענה לו ברוידא.

בסוף הישיבה העירייה הציגה את הרפורמה הכלכלית שביצעה לצורך התייעלות וחיסכון בקופתה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר