בצלאל סמוטריץ. צילום דודו בכר
איתן גינזבורג . צילום עופר חג'יובo
בצלאל סמוטריץ. צילום דודו בכר איתן גינזבורג . צילום עופר חג'יובo

סמוטריץ' לגינזבורג: עד סוף השנה נקבל החלטה האם לאלץ נוסעים לעצור בהרצליה

שר התחבורה התייחס בדיון במליאת הכנסת לשאילתה שהגיש ח"כ איתן גינזבורג, והצהיר כי עד סוף השנה תתקבל החלטה בנושא כאשר "השיקול המרכזי יהיה מקסימום מרוויחים, מינימום מפסידים"

פורסם בתאריך: 5.12.19 08:49

במהלך דיון במליאת הכנסת שהתקיים אתמול (רביעי), שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס למסלול המיועד של קו רעננה – תל אביב שעתיד להיפתח בתחילת שנת 2020, ואמר כי עד סוף חודש דצמבר יודיע האם יאלץ נוסעים בקו החדש להחליף רכבת בתחנת הרצליה, או לאפשר נסיעה רציפה מתחנות רעננה לתל אביב ללא החלפה.

"מדובר בסוגיה כבדה. עד סוף השנה נקבל החלטה בנושא כשהשיקול המרכזי יהיה מקסימום מרוויחים, מינימום מפסידים", אמר סמוטריץ', "מסילת השרון שמחברת את תחנות רעננה שייכת לרשת המסילות הכללית ולכן הדבר מגביל את הגמישות בהפעלת קו מעגלי וישיר לתל אביב דרך מסילת החוף, אילו היה מדובר במסילה עצמאית לא היתה בעיה".

את דבריו אמר השר לאחר שפנה אליו חבר הכנסת איתן גינזבורג ממפלגת כחול לבן בשאילתא, וביקש לדעת מהם לוחות הזמנים והשיקולים ביחס לחיבור מסילת השרון למסילת החוף לתל אביב. "שר התחבורה צפוי להכריע האם תהיה מסילה מעגלית לכל אזור השרון שתתחבר באופן ישיר למסילת החוף או שיחייבו את הנוסעים שרוצים להגיע לתל אביב להחליף רכבת בתחנת הרצליה", אמר גינזבורג בדיון, "אגב לא רק נוסעי השרון יסבלו מכך, גם מתושבי תל אביב והמרכז שבאים לעבוד במרכזי ההייטק באזור השרון ימנע קו רכבת ישיר מתל אביב למקום עבודתם. מתי תהיה הכרעה בנושא ומהם השיקולים?"

נזכיר כי לפני כשבועיים, נחשף על ידי ח"כ גינזבורג כי כי רכבת ישראל המליצה למשרד התחבורה לחייב נוסעים לעצור בתחנת הרצליה בקו המהיר והחדש של רעננה – תל אביב. המלצתה של רכבת ישראל הובילה למחאה מצד תושבים רבים, שהגיעה לשיאה ביצירת עצומה שמבקשת למנוע אילוץ של החלפת רכבות בהרצליה, עליה חתמו כבר למעלה מ-6,000 איש. השבוע פורסמה ב-"צומת השרון", חוות דעתו של עמירם סטרולוב, מומחה לתחבורה ציבורית, שטען כי להכריח נוסעים להחליף רכבת בהרצליה יהיה הרסני.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר