הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי
הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי

על רקע מצעד הגאווה: הסיעה הדתית הגדולה בקואליציה מאיימת לפרוש

חברי סיעת הרשימה הדתית המאוחדת צפויים להיפגש היום עם הרב יצחק פרץ, רב העיר רעננה, ולאחר מכן יגיעו להחלטה סופית.

פורסם בתאריך: 16.6.19 14:04

חברי סיעת הרשימה הדתית המאוחדת, הסיעה הדתית הגדולה במועצה הכוללת שלושה מושבים, מאיימים לפרוש מהקואליציה בעקבות קיום מצעד הגאווה הראשון ברעננה ביום שלישי הקרוב, ובעקבות הודעתו של ראש העיר חיים ברוידא, שהצהיר כי יתמוך באופן אישי במצעד ואף ישתתף בו. חברי הסיעה צפויים להיפגש היום עם הרב יצחק פרץ, רב העיר רעננה, ולאחר מכן צפויים להגיע להחלטה סופית בנושא.

"מבחינתי אני מחר פורש, אבל אני לא יכול לפרוש לבד. יש סיעה", אומר עו"ד אלי אלוש, ראש סיעת הרשימה הדתית המאוחדת, "אנחנו עכשיו נכנס את הסיעה ונלך לרב פרץ, מה שהרב יגיד לנו אנחנו נעשה וזהו".

"אנחנו בסיעה ואני באופן אישי מתנגדים למצעד", מוסיף חבר המועצה לורן עייאש, מסיעת הרשימה הדתית המאוחדת, "אם זה היה קורה בפארק, הסטטוס קוו לא היה נפגע. לצערי אני חושב שעשינו הרבה, ואני גם רוצה להודות לחיים ברוידא שארגן לנו מפגש עם החבר'ה שמארגנים את המצעד. נפגשנו איתם, ניסינו להסביר להם שזה פוגע בנו, אך לצערי זה לא הצליח. לדעת אם נפרוש או לא, זה קודם כל הולכים להתייעץ עם הרב. כרגע אין החלטה, אבל היא נשקלת".

פרישתה של הסיעה הדתית צפויה לצמצם את הקואליציה מ-15 מושבים ל-12, עדיין רוב במועצת העיר. כיום מתוך 19 מושבים במועצת העיר, רק סיעה אחת נמצאת באופוזיציה, סיעת מרצ, המחזיקה בארבעה מושבים.

כזכור, ההכרזה על קיום המצעד ברעננה גררה התנגדות רבה מצד חלקים מהציבור הדתי בעיר, שהגיעה לשיאה במספר הפגנות בשבוע שעבר, כאשר באחת מהן אף עוכב קטין בן 14 לחקירה לתחנת משטרת כפר סבא. בהפגנה נוספת ביום שישי האחרון, שהתקיימה בסמוך לבניין העירייה, נכחו מעל מאה מפגינים, ביניהם רבנים, ראשי קהילות וחברי מועצה מסיעת הרשימה הדתית המאוחדת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יעקב

    המצעד הזה לא מפריע לי ולא פוגע ברגשותי. שיעשו מה שהם רוצים. אם משהו מפריע לי זה שהנציגים הדתיים שלי חושבים שמישהו מצפה מהם למחות נגד זה. הייתי גאה ( מלה קצת מסוכנת) לו הם היו אומרים שמבחינתם אפשר להכיל את המצעד הזה.

  2. א

    יותר טוב שיפרשו.
    יאלה בלי איומים. אם המסיבת נוער בפורים לא הפריע לדתיים אין סיבה שמצעד יפריע

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר