תחנות מטרו באזור השרון
תחנות מטרו באזור השרון

תושבי 2005 יפגינו מול משרדי נת"ע בדרישה לשנות את מסלול המטרו

הדרישה היא לשנות את התוואי כך שלא יעבור תחת בתי השכונה, זאת במקביל לדרישה של גופים רבים לשנות את המסלול ולמקם תחנה בסמוך למרכז הרפואי לוינשטיין

פורסם בתאריך: 8.2.21 07:56

תושבי שכונת 2005 ברעננה, יפגינו מחר (שלישי) מול משרדי נת"ע בחולון, וזאת לאחר שהגישו התנגדויות לתוכנית קו המטרו M1, אשר אמור לעבור מתחת לעשרות בתים צמודי קרקע ובנייני מגורים בשכונה, וכן מתחת לבית הספר תל"י. השגות לגבי מיקום הקו הגישו גם עיריית רעננה, בית החולים לוינשטיין, עמותת נגישות וארגוני הנכים לרבות ארגון נכי צה"ל אשר כולם ביחד ולחוד מבקשים למקם את תחנת המטרו ליד בית חולים לוינשטיין לטובת הציבור. הם טוענים ששינוי המסלול כך שתהיה תחנה בסמוך ללוינשטיין, יבא לכך שרדיוס השירות יהיה טוב יותר למטרו – מסת הנוסעים תהיה גדולה יותר, יונגש בית חולים חשוב ברמה הארצית, והתחנה תהיה קרובה יותר למרכזי תעסוקה ומסחר. על התוואי הנוכחי הם אומרים שהוא פוגעני בכך שיעבור מתחת לשכונת מגורים שלווה ויסכן אותה.

"פניתי מספר פעמים למנכ"ל נתע ולצערי הם לא קשובים ואין שקיפות", אומר עו"ד שרון טל, שמייצג את התושבים. "המטרה שלנו בהפגנה היא לנסות להגיע בהסכמה לתוואי שהוא הרבה יותר טוב לתושבים וגם למדינה. ברגע שהוא יוצב ליד בית החולים לוינשטיין, הוא יענה על חוק הנגישות וזאת לצד שימוש רב יותר במטרו, שיוביל גם להכנסות נוספות למדינה, מאחר ויהיו יותר נוסעים. ההפגנה הקרובה היא יריית הפתיחה ובמידת הצורך, נקיים הפגנות נוספות".
ההפגנה תתקיים ביום שלישי ה-9.2 בין השעות 11:45-13:45, ברח' הרוקמים 26, מרכז עזריאלי, חולון.

שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, המייעצת לתושבי השכונה, ציינה: "תוואי המטרו הנבחר שגוי מיסודו. עצם המעבר של התוואי מתחת לשכונת 2005 הכוללת מאות יחידות דיור יגרום נזק אדיר ובלתי הפיך לתושבי השכונה שערך בתיהם ייפגע בצורה קיצונית על כל המשתמע מכך. התוכנית מגבילה פיתוח ובניה, כך מאות יחידות דיור תהיינה תלויות בין שמיים וארץ שנים ארוכות ללא יכולת מימוש, עד להקמת המטרו אם בכלל, יחד עם ציפיה לפגיעה משמעותית בתקופת העבודות שתארך שנים ארוכות, ובתקופת ההפעלה, שקיעת קרקע, רעידות, רעש, קרינה ועוד. גם האינטרס הלאומי של מדינת ישראל נפגע שכן נחסם פוטנציאל הפיתוח של אחד מהאזורים האטרקטיביים. כל זה מצטרף להוראות דרקוניות בחוק המטרו המוצע שפוגע קשות בזכות הקניין של תושבי ישראל".

מנתע נמסר בתגובה: "לא ברורה מטרת ההפגנה, מאחר והמתנגדים הגישו את השגותיהם לוות"ל שם יבחן אותם צוות מקצועי ויגבש את המלצתו בעניין בעזרת חוקרת מומחית. נת"ע כחברה מבצעת כפופה להוראות הוות"ל (הועדת לתשתיות לאומיות במנהל התכנון)".

קיראו גם: 

דרישה להציב תחנת מטרו בסמוך לבית לוינשטיין

תושבי 2005 מגישים התנגדויות למטרו בשכונה: "נזק של מיליארדי שקלים ונזק בריאותי"

כשהבית רועד: נחשפת רשימת הבתים ושם בית הספר ברעננה שמתחת להם יעבור מסלול המטרו

תוכנית המטרו: איפה ברעננה ייהרסו מבנים בעקבות העבודות?


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר